Ryckig gång/hoppande kedja - Ducati Monster 696 2008

Hädanefter gör TS all service själv med hjälp av sina nya polare på sporthoj, välkommen
Tack, för välkomnandet! Trots mitt nybörjarmisstag, så ska jag försöka mig på framtida service själv med hjälp av Youtube och då kanske det blir nån fråga till alla kunniga här på sporthoj :). Desmo Center ville ha 12 papp för stora servicen i år. Gjorde samma service där 2016, då kostade den 5 tusen. Inflationen måste varit extra svår för dessa gökar...

Tack, för välkomnandet! Trots mitt nybörjarmisstag, så ska jag försöka mig på framtida service själv med hjälp av Youtube och då kanske det blir nån fråga till alla kunniga här på sporthoj :). Desmo Center ville ha 12 papp för stora servicen i år. Gjorde samma service där 2016, då kostade den 5 tusen. Inflationen måste varit extra svår för dessa gökar...

Fick samma prisförslag för 'stora" servicen på min men utan byte av kamremmarna som de tyckte var onödigt då det var 400mil till byte av dem.
Bestämde mig för att göra det själv istället och ångrar mig inte ett dugg trots att garantin och beg.värdet går åt skogen (har en 2021). Gör hellre själv med vetskapen om att allting verkligen blir gjort istället för att lämna in den och hoppas på att teknikern har en bra dag..
Gjorde lite fel då jag inte heller löste ordentligt, renderade i en tripp till Arboga och säkert 12 timmars extra arbete:)
Är man lugn och metodisk grejar man servicen själv på en dag, materialet kostar typ 2000kr inklusive filter, remmar, olja, stift, klämring m.m. Sedan tillkommer ju shims om de måste bytas, jag hade 'tur" och behövde bara slipa ned en stängare 0,05mm.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra