Ryckig gång gsxr 750 -98

Ojjo..
lämnade aldrig in hojen i fredags då dom ändå inte skulle hinna göra nånting med den förrän till veckan ändå så..

Passade på att kolla stiften (Rätt nya är dom) Och dom var väldigt svarta.
Filade, borstade och brände dom litegranna och sen in i hojen igen.
Pling plong så gick det att ställa tomgången till 1500 och den höll sig där en stund..
Om stiften är svarta så betyder det ju att hojen går fett(?) vilket pekar på att den drar tjuvlyft.. Men enda stället som den kan dra luft är ju på undersidan av sprutet? eller är det något annat ställe också som jag inte kollat måntro?
 
Ett klassiskt sätt att kolla tjuvluft är att blåsa på startgas runt misstänkta ställen. Varvar motorn till lite så har du hittat läckan! Fast det kan ju vara så att det är tätt på tomgång, och börjar läcka först med lite varv, när motorn kräver mer luft :(
 
Hoztic skrev:
2142345 Ett klassiskt sätt att kolla tjuvluft är att blåsa på startgas runt misstänkta ställen. Varvar motorn till lite så har du hittat läckan! Fast det kan ju vara så att det är tätt på tomgång, och börjar läcka först med lite varv, när motorn kräver mer luft :(

Har gjort av med en halv flaska startgas i jakt på läckage men inte hittat något.
Nu började hojen iallafall ha en hyfsat låg tomgång.. tills man körde och drog in kopplingen. Då dog den.
Startade man direkt så låg tomgången på 1500 igen. :confused:

Firman ska få kika mer på den imorgon. Jag kan ju iallafall meddela vad som det INTE är till dom iallafall. :tungan
 
Fick tillbaka hojen från felsökningen idag.
Allt är så perfekt som det kan bli :va

Äh, dom trodde att dom fått till det men sa åt mig att provköra.
Den var nog fan så nära exakt som förut man kan komma. :näsblod

Iallafall så verkar det som om allt egentligen funkar som det ska.. förutom någon givare som gör att hojen får mer soppa än vad den egentligen behöver.
Därav problemen på låga och inte höga varv.

Har 2 stycken givare som inte mätts upp än. Ska skruva ur dom imorgon bitti och lämna av hos firman för kontrollmätning.

Man får ju iallafall se det som att hojen kommer vara i sjukt bra skick motormässigt så fort det där är avklarat :rolleyes:

Håll tummarna för mig nu att det är nån av givarna (och helst den billigaste) :D
 
problemet finns inte längre.

Alltså, stolt över sig själv kanske man inte ska vara.. men det är ju skönt att hojen funkar som den ska nu. :)

Problemet låg i att de enda 2 kontakter som ser likadana ut (3 stift) inta var kodade. Så jag hade alltså lyckats skifta plats så att båda givarna för luft (atmosfärstryck / insugstryck) hade fått arbeta åt varandra så att säga, vilket gav fel värden, men ingen felkod kom för givarna funkade ju som dom skulle. :näsblod

Nu måste den bara justeras tillbaka till originalinställningarna igen. :brinnerup

Kan ju iallafall hoppas att någon annan stackare får hjälp av den här tråden någon gång. :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top