Hej.
Motorn har renoverats under vintern av en firma och den har testats utförligt i bänk.
Men nu har jag stött på ett smärre problem.
För det första så är det sjukt svårt att ställa ner tomgången under 3000 varv.
Tomgångsskruven reagerar på en millimeter och går ner till 1200 nånting.
När man sedan drar på gasen så går den upp till 3000 igen.
Ställer man ned igen så kanske den håller sig en liten stund. Men stänger jag av hojen och startar den igen så ligger tomgången på 3000 igen.
Dessutom vid körning så ligger tomgången på antingen 1200, 3000 eller så beslutar den sig för att inte ha någon tomgång alls, vilket medför att hoje dör när man drar in kopplingen.
Choken är precis som den ska och tar inte i onödigt tidigt eller något sådant.
Följdproblem av detta är att när man ligger på jämn gas på låga varv, mest på 2'an och 3'an så rycker hojen jääääkligt mycket.
Har kollat vajrarna till gasen och choken och det ser ut som det ska.
Har även kollat om jag har haft något läckage någonstans där den kunde dra in tjuvluft men det är helt tätt.
Har även kört i en injectioncleaner iochmed att den har stått hela vintern.
Jag tänkte att jag skulle kolla Tps'en om den är lite cp för det är tydligen ganska känt att dom kan spöka lite. Detta senare när jag kommer ut till garaget idag.
Fyll på med tips om vad det kan tänkas vara som gör att den beter sig såhär.

Motorn har renoverats under vintern av en firma och den har testats utförligt i bänk.
Men nu har jag stött på ett smärre problem.
För det första så är det sjukt svårt att ställa ner tomgången under 3000 varv.
Tomgångsskruven reagerar på en millimeter och går ner till 1200 nånting.
När man sedan drar på gasen så går den upp till 3000 igen.
Ställer man ned igen så kanske den håller sig en liten stund. Men stänger jag av hojen och startar den igen så ligger tomgången på 3000 igen.
Dessutom vid körning så ligger tomgången på antingen 1200, 3000 eller så beslutar den sig för att inte ha någon tomgång alls, vilket medför att hoje dör när man drar in kopplingen.
Choken är precis som den ska och tar inte i onödigt tidigt eller något sådant.
Följdproblem av detta är att när man ligger på jämn gas på låga varv, mest på 2'an och 3'an så rycker hojen jääääkligt mycket.
Har kollat vajrarna till gasen och choken och det ser ut som det ska.
Har även kollat om jag har haft något läckage någonstans där den kunde dra in tjuvluft men det är helt tätt.
Har även kört i en injectioncleaner iochmed att den har stått hela vintern.
Jag tänkte att jag skulle kolla Tps'en om den är lite cp för det är tydligen ganska känt att dom kan spöka lite. Detta senare när jag kommer ut till garaget idag.
Fyll på med tips om vad det kan tänkas vara som gör att den beter sig såhär.