ryckig 1100rw

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Börjar med att tacka för tidigare hjälp, med olika frågor
kul att det finns så mycket duktigt folk som hjälper varann :tummenupp

till frågan
Har en rw -94 om jag ger full gas från säg 3000varv på 3 an
så stannar accerlerationen vic ca 7-8k för att sen komma igen vid ca 8500
jättekonstigt ur böjar när den slutar att dra( ibland hackar till)

funderar på soppa försörjning men då borde den väl inte komma igen ??

ibland hackar den till under acc vid typ 5000 varv också ???
 
just så kan det vara...

kolla din bränslekran o filtret där, gör rent flottörhusen, det kan hjälpa med dessa enkla åtgärder.....
 
Standardfrågan. Går den bättre kall än varm?

Går den bättre varm är den för klen på huvudmunstycket vid maximalt vridmoment = väldigt farligt för kolvar och ventiler.

Går den bättre kall går den för fett på huvudmunstycket.

jolio skrev:
Börjar med att tacka för tidigare hjälp, med olika frågor
kul att det finns så mycket duktigt folk som hjälper varann :tummenupp

till frågan
Har en rw -94 om jag ger full gas från säg 3000varv på 3 an
så stannar accerlerationen vic ca 7-8k för att sen komma igen vid ca 8500
jättekonstigt ur böjar när den slutar att dra( ibland hackar till)

funderar på soppa försörjning men då borde den väl inte komma igen ??

ibland hackar den till under acc vid typ 5000 varv också ???
 
Ska prova att ta lös och rengöra, den har stått 2 säsongen innan jag köpte den så det kanske bildats endel skit i gasarna/filtret

annars är den helt orginal inget system dynojet eller liknande

tror inte jag märkt någon större skillnad mellan varm /kall
ev sämre kall

tack för tipsen :Bugar
 
jolio skrev:
tror inte jag märkt någon större skillnad mellan varm /kall
ev sämre kall

Det måste det vara, dvs skillnad, om det är bränsleblandningsrelaterat - vilket jag är övertygad om att det är. Om den är sämre kall är det bara att installera en storlek större huvudmunstycken - och om inte det gör det bättre, flytta upp trottelnålen ett hack. Eftersom det är vid så pass höga varvtal är det bara huvudmunstycket (och väldigt lite, trottelnålen) som har inverkan.
 
testade i dag att tömma flottörhusen och kollade att inga slangar satt
klämda och tank filtret som såg helt nytt ut,
satte ihop och samma elände, vid 7000varv så hackar/dippar den
och tappar kraft för att komma igen efter ett tag

ps körde med skjuts häromdan och då vägrade den gå over 7000
på 5án orkade inte förbi det området faan

kan det va nått med tändspolarna ??
tändbox ?? :va

tror den ev går sämre varm
 
Låt någon köra efter dig och kika på dina avgaser när du drar fullt på t.ex. 2'an från 3000 till 10000 varv. Eftersom du anan en viss försämring när den är varm är det med stor sannorlighet för fet bestyckad.

Men, eftersom det händer vid varvtalet där maxvridet finns kan det även vara tändningsrelaterat. Knacka ihop tänstiftsgapet till 0.4 mm och prova igen. Funkar det bättre då kan antingen spolar, tändkablar, tändhattar, tändstift vara knas. Din CDI-box är inte trasig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top