Rycker som fan!

• Thread starter Thread starter FA7
  • Start date Start date

FA7

SDK Socio #3636
Gick med
8 May 2004
Hoj
748 R -00
Hjälp! Min hoj (GSX 600 F -88) började igår att rycka, såväl på låga som höga varv. Ett antal ggr har den stannat så fort man frikopplat, men kommit igång igen när man släpper handtaget. Känns som det har med soppan att göra, men jag är ingen expert. Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig! Kan det hjälpa med K-sprit kanske?

Ta av tanken o titta så att inga slangar ligger i kläm / vikta. Ta även och lossa soppaslangarna och skölj ur dom med rengörande / upplösande medel som inte lämnar avlagringar.

Tillägg!

Var precis ute och hade igång hojen, det märks inga ryck alls när den står stilla, varvade upp till 12000 utan några konstigheter. Det är alltså bara problem när man kör! Fattar inte mycket.

Låter mer som el fel , typ överslag ,tag loss tändhattar och kolla så dom sitterfast i kabeln ordentligt och att det är rent och torrt, följ kablarna hela vägen och leta efter skador,gnistan hoppar gärna vidare ,kolla även strömförsörjnigen till tändsystemet...

Löst!

Tack "The Svånk". Det var mycket riktigt ett elfel, dålig kontakt till en tändspole! Satte dit nya kabelskor bara. Ha det!

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...