Ruttet mobilt bredband från 3

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Jag sitter med mobilt bredband från 3. Riktigt sunkigt när dom infört en spärr på 20GB/månad och sedan införs en spärr som gör att hastigheten sjunker till 0.2 Mbit/sek.

Ska säga upp skiten på måndag och teckna mobilt bredband från Telnor istället, de har samma pris men utan nedladdningsbegränsningen.

Alla mobila bredband har väl en begränsning på hur mycket du får ladda ned.
Vissa berättar om den öppet medans andra inte vill nämna den fast den finns.

Alla mobila bredband har väl en begränsning på hur mycket du får ladda ned.
Vissa berättar om den öppet medans andra inte vill nämna den fast den finns.

När jag kollade så hade nåt bolag begränsning för privatpersoner men inte för företag. Till samma pris!

Angående att tanka ner mycket så kan man ju låta datorn stå på och tugga ner filmer under natten.

När jag kollade så hade nåt bolag begränsning för privatpersoner men inte för företag. Till samma pris!

Angående att tanka ner mycket så kan man ju låta datorn stå på och tugga ner filmer under natten.

Telenor verkar inte ha någon begränsning, ska ringa till dom imorgon och höra innan jag teckar något.

http://www.mobilabredband.net/

Hur orkar du ladda hem 20GB/mån med ett mobilt bredband?
Det går snabbt? Jag brukar ladda ner i typ 400 med mitt. Följer man några serier, lyssnar på spotify och kolla youtube blandat med vanlig surf kommer man enkelt över 20gb månad.

Det går snabbt? Jag brukar ladda ner i typ 400 med mitt. Följer man några serier, lyssnar på spotify och kolla youtube blandat med vanlig surf kommer man enkelt över 20gb månad.

Fast kör du Spotify i offlineläge (om du har Premium) så slipper du ju streama hem så mycket.

Kolla först att du har täckning där du brukar befinna dig innan du skriver på för ett nytt mobilt bredband.

Många har ju en gratis provperiod så man får testa sånt.
Jag provade ett som jag INTE var nöjd med, men bor man i norrland finns det bara ett fungerande nät...

Fast kör du Spotify i offlineläge (om du har Premium) så slipper du ju streama hem så mycket.

Kolla först att du har täckning där du brukar befinna dig innan du skriver på för ett nytt mobilt bredband.

Många har ju en gratis provperiod så man får testa sånt.
Jag provade ett som jag INTE var nöjd med, men bor man i norrland finns det bara ett fungerande nät...

Och vad kan det vara för nät då? Icenet eller???

Jag blev också trött på 3:s tankspärr (fast för mig låg den på 10 gig, något som jag ständigt gick över) och tecknade telenor istället. Funkar alla tiders, ingen spärr som jag lyckats hitta i alla fall:tummenupp

Vilka bolag delar nät med vilka bolag :va

Oavsett vilket bolag jag tittat på så ligger mitt torp i en gråzon utan täckning, 200m åt vardera håll är 3G->turbo3G.

Finns det usbdonglar/mobiltelefoner som har erkänt starkare antenner än konkurrenterna?

Vilka bolag delar nät med vilka bolag :va

Oavsett vilket bolag jag tittat på så ligger mitt torp i en gråzon utan täckning, 200m åt vardera håll är 3G->turbo3G.

Finns det usbdonglar/mobiltelefoner som har erkänt starkare antenner än konkurrenterna?

Det är en jäkla röra det där, så vitt jag vet delar Telia/Tele2 med varandra

Bredbandsbolaget köper av Vodaphone (tror jag)

Dom övriga har jag ingen koll på alls, men det kommer snart någon som vet och talar om hur fel jag har!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP