Rutinerade förare som vill köra hoj i Påsk

CorbenDallas skrev:
...Det märks föresten att Robs får smaka brödkavel om han kommer försent hem för det var ju satan va han gazzade på hemvägen. :tungan
:D
...lever fortfarande, har en förstående familj :yoparty

Robz skrev:
'ävvla Gixxer-touring-ERF:are :6surkart
:machinegu 35 mil

Knappt att Påskhararna slog din runda :fatta!
Knappt men ändå. 40,7 mil :tummenupp

Fast ni körde säkert er runda mycket, mycket snabbare och mycket, mycket säkrare. :tummenupp

Och det känns viktigt en dag som denna när våren är här. :rolleyes:

CorbenDallas skrev:
Varför inte vänta med att snacka högt o stort tills du vet hur saker ligger till? Du är helt ute o reser...
Vet inte vad du har för info om mig som inte jag har? Fick en redogörelse om klotningar av folk i rutinerade gruppen i söndags samt igår. Du vet, då du inte var med? :3freak

Gällande hur jag kör... Såvitt jag vet har vi inte kört ihop mer än på lucia, i kortege?

Så om du nu slutar att kommentera hur jag kör så skall jag försöka låta bli att säga lika korkade saker om dig.

P.S. Om du nu ändå bemödat dig att kommentera så hoppas jag också att du läst mina tidigare inlägg? Jag sa då "Dom har bara behövt vänta några sekunder vid korsningarna när vi kört." Inte att jag på något sätt kunde köra lika fort. D.S.

Last edited:
Fick ni tina upp er i micron efter den turen, jag nöjde mig med konstrundan på slicks :hihi

GSXR1100R skrev:
Hehehehe det blev 35 mil för oss som körde vidare över Svensköp.

Film kommer senare, nu är det påsk :fyllisar

Jag kör nog en runda på lördag om det klaffar.

Corben, Mavve,
lägg ner!!
Mavve kör med insidan o Corben är rutinerad...
Sluta tjabba via forumet :7peta
Ni kommer säkert överens vid första gemensamma fikat :pannkyss

Efter alla "goda råd" från RR så tar jag det säkra före det osäkra och stryker mig från listan.
Hoppas dock att ni får några kanontrevliga turer i påsk. Ta det lungt, rullgrus kan överraska oss alla, rutinerade som orutinerade. :pannkyss

GSXR1100R:s lista

Max 8 deltagare.

1. Gamle
2. Kung Otto
3.
4. Robz
5. Thundrace (omatifallatt)
6. Nappe
7.

Glöm inte att vinka om vi möts på vägarna! :hej

Robz skrev:
Corben, Mavve,
lägg ner!!
Du är snäll Robz men jag inser mitt eget bästa. Få lära mig bli snabbare på SRW först istället. Sen så åker vi!

Trevlig Påsk!

Robz skrev:
Corben, Mavve,
lägg ner!!

Du har givetvis rätt Robz!
Det är bara så tröttsamt med folk som snackar först o tänker sen.

Vi tar det en gång till så alla ska förstå, även Madicken...

Vissa här föredrar att köra i mindre grupper med folk vi känner. Anledningarna är flera.
1. Det är säkrare
2. Det är roligare
3. Det går oftast lite fortare
4. Ofta har man kört vägarna innan
5. Man har oftast kört ihop innan eller har kört mkt i grupp, vilket innebär att man har koll på hur folk beter sig. Det är skönt att veta då man ligger rätt tätt i mellanåt. Man vet också att folket runt i kring sig kör efter eget huvud och inte över sin förmåga och på så sätt utsätter sina medresenärer för fara.

Dom här söta små punkterna gör att man kan få ett flyt i körningen som gör att man får ett skönt o behagligt tempo. Ibland snabbt, ibland lite småmysig touring. Det här kommer du också att lära dig så småningom Madicken

Sen får folk ha hur mkt statistik om klotningar ni vill...

Superbike Roger skrev:
Fick ni tina upp er i micron efter den turen, jag nöjde mig med konstrundan på slicks :hihi
Inte ett dugg faktiskt. Det var hur varmt som helst. Det var partier där temperaturen sjönk rätt friskt men det blev aldrig direkt kallt.
Kalas var det!

CorbenDallas skrev:
Du har givetvis rätt Robz!
Det är bara så tröttsamt med folk som snackar först o tänker sen.

Vi tar det en gång till så alla ska förstå, även Madicken...

Vissa här föredrar att köra i mindre grupper med folk vi känner. Anledningarna är flera.
1. Det är säkrare
2. Det är roligare
5. Man har oftast kört ihop innan eller har kört mkt i grupp, vilket innebär att man har koll på hur folk beter sig. Det är skönt att veta då man ligger rätt tätt i mellanåt. Man vet också att folket runt i kring sig kör efter eget huvud och inte över sin förmåga och på så sätt utsätter sina medresenärer för fara.

Dom här söta små punkterna gör att man kan få ett flyt i körningen som gör att man får ett skönt o behagligt tempo. Ibland snabbt, ibland lite småmysig touring. Det här kommer du också att lära dig så småningom Madicken

Sen får folk ha hur mkt statistik om klotningar ni vill...
Hmmm.. först skulle jag vara tacksam om du inte kallar mig annat än Maverick_ou812 eller Micke. Vi känner inte varandra tillräckligt väl för att du ska få ha små gulliga namn på mig.
Kan acceptera det av GSXR1100R eftersom han har humor.

Sen ska jag väl svara på ditt inlägg också. Gör det i god CorbenDallas stil även om det är både tröttsamt att skriva och att läsa:
CorbenDallas skrev:
Vissa här föredrar att köra i mindre grupper med folk vi känner.
Kan förstå att mindre grupper är att föredra men hur lärde du känna folk? Genom att inte köra ihop med dom? Bättre att börja med att fördöma innan man känner honom / henne? (Verkar vara ett CorbenDallas signum). Sen börjar jag tröttna på din "jag-vet-bättre-än-du-för-jag-har-kört-på-bana mentalitet.
CorbenDallas skrev:
1. Det är säkrare
Jaha? Vi var åtta man idag som inte kände varandra och kunde bedöma varandras körskicklighet innan vi stack. Vi hade inga tillbud till något farligt. Så är det säkrare? Kanske, men inte säkert, tänk på det.
CorbenDallas skrev:
2. Det är roligare
Här har du delvis rätt. Ja, det är kul att köra med folk man känner men man kan också missa att lära känna en hel del trevliga personer (med risken att man får några otrevliga på köpet)
CorbenDallas skrev:
Ajjabajja, inte skall väl en rutinerad banåkare som du propagera för sånt? Tror jag kan hitta ett antal inlägg här på SH där du i stort sett idiotförklarar folk som kör fort på allmän väg. Spricker inte lite av din image nu?
CorbenDallas skrev:
Oj, visste inte att du hade vägar på din karta som inte någon annan (läs orutinerad) har kört innan.
CorbenDallas skrev:
Skönt att ha en Saida bland oss! Ska PM:a dig nästa gång jag behöver bedöma någons omdöme eller skicklighet. Räcker det med en hårtofs eller likande för att du skall fixa det åt mig? Och nej, du får inte träffa personen först.

Med allt detta vill jag egentligen bara ha sagt EN sak.
Säg gärna till mig att min körskicklighet inte räcker till för att åka i det tempo som ni håller (är dock rätt säker på att jag själv kommit fram till detta långt innan). Om du kan visa på någon brist i mitt omdöme får du gärna påpeka den också.

Men sitt för fan inte och gör din bedömning på ett internetforum, eller för att citera dig själv.
CorbenDallas skrev:
Varför inte vänta med att snacka högt o stort tills du vet hur saker ligger till? Du är helt ute o reser...

Slutligen...

@Swappe. Got the point! Ska aldrig mer skriva "åka" när jag menar "köra" för det är ju stor skillnad. :näsblod Big misstake! Sorry :tummenupp

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Om du kan visa på någon brist i mitt omdöme får du gärna påpeka den också.
Det var stor brist i omdöme att svara som du gjorde. Du fick ett tydligt svar på varför denna tråden skapades men tydligen har du svårt att hantera det.

Allt det andra blajet du skriver tänker jag inte ens bemöda mig med att svara på. Men du får gärna sitta kvar i sandlådan o leka själv om du vill...
Vill du mig något finns jag på PM.

CorbenDallas skrev:
Det var stor brist i omdöme att svara som du gjorde. Du fick ett tydligt svar på varför denna tråden skapades men tydligen har du svårt att hantera det.

Allt det andra blajet du skriver tänker jag inte ens bemöda mig med att svara på. Men du får gärna sitta kvar i sandlådan o leka själv om du vill...
Vill du mig något finns jag på PM.
Stor brist... oj oj oj. Ja har jag inte större brister än så så är jag glad.
Dessutom finns jag med på ursprungslistan så riktigt så kass kan jag inte vara (om än i "fadat" utförande :) )

Tillbaka till trådens ursprung. Sorry GSXR1100R, hade inte CorbenDallas blandat sig i så hade den inte spammats så här. :pannkyss

Alltså, rutinerade förare som vill köra hoj i Påsk
GSXR1100R:s lista

Max 8 deltagare.

1. Gamle
2. Kung Otto
3.
4. Robz
5. Thundrace (omatifallatt)
6. Nappe
7.
8.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Slutligen...

@Swappe. Got the point! Ska aldrig mer skriva "åka" när jag menar "köra" för det är ju stor skillnad. :näsblod Big misstake! Sorry :tummenupp

oouups.. o jag som försökte vara rolig.. :tummenupp
Sluta nu bråkar o ut o kör med er, jag har ju ingen hoj så jag får sitta framför forumet hela dagarna! :huvet

Jag kör inte en meter idag, är bakis som en örn :död Nu ska jag sova...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8