Rutinerade förare som vill köra hoj i Påsk

Maverick_ou812 skrev:
Fast å andra sidan så hänger jag på Mr K, Rogerr, och Robz rätt okej (med passagerare). Dom har bara behövt vänta några sekunder vid korsningarna när vi kört.
Jaja .... Dessa rundorna gick ju i snigeltempo så vem som helst kunde hängt på. Vänta bara tills vi börjar köra över 4000 rpm. :tummenupp

De rundorna kan du inte använda som referens. Det är som att säga "-Jag körde om Schumacher på bana"
"-När han stod stilla i depån" :tummenupp :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
Ok, du synar asfalten och lipar. Är det rätt uppfattat?
För he***te Alex skruva nu ihop CBR:en! Har du inte märkt att våren är här eller är du fortfarande upptagen med "hon" räddningsdockan från Knutstorp? :va

:rodnar

GSXR1100R skrev:
Precis vad jag menade, att köra +260 rakt fram på motorväg är inte speciellt svårt, men att kunna läsa av vägarna när det svänger och speciellt nu när greppet varierar kräver viss rutin.

Jag har inte sagt att vi kör snabbast av alla, däremot så håller vi ett tempo som kan vara lite väl högt för nybörjare.
jag fattar precis vad du menar med hög tempo !! jag kanske har talang men jag e inte alls rutinerad förare, jag erkänn det.. så kan bara säga.... lycka till med färden.. vi kommer säkert att träffas flera gånger under sommaren :)

Mr K skrev:
Jaja .... Dessa rundorna gick ju i snigeltempo så vem som helst kunde hängt på. Vänta bara tills vi börjar köra över 4000 rpm. :tummenupp

De rundorna kan du inte använda som referens. Det är som att säga "-Jag körde om Schumacher på bana"
"-När han stod stilla i depån" :tummenupp :tummenupp
Ok, point taken.

Jag håller mig undan "Schumacher gänget då"! :tummenupp
Men jag undrar varför det gick i snigeltempo?

Kan det bero på att vägarna var
1. Kalla och fulla med löv? (i höstas)
2. Isbelagda?
3. Fulla med rullgrus?
Det var ju det här med att anpassa farten efter förutsättningarna.

Påstår inte att jag kan köra lika fort som någon av er men att hänga på är väl en annan sak?
Sen får man ju ställa sig frågan... hur många gånger har dom som kör allra snabbast klotat?
Snabbt och säkert, jaja :rolleyes:

Tymo skrev:
jag fattar precis vad du menar med hög tempo !! jag kanske har talang men jag e inte alls rutinerad förare, jag erkänn det.. så kan bara säga.... lycka till med färden.. vi kommer säkert att träffas flera gånger under sommaren :)
Bra inställning :tummenupp Kör nu försiktigt så ses vi på vägarna :banana

Kung Otto skrev:
Ska det här jävla vädret aldrig försvinna :huvet enl DMI så kan solen titta
fram men inte vid kusten,var går gränsen? :mad:
Solen börjar synas iaf i Hjärup, vi undviker kusten idag, återkommer lite senare med resplanerna.

Gissningsvis bör vi köra norrut.

bra väder värkar det bli i alla fall lite dimmigt men solen lyser här i alla fall :tummenupp

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Påstår inte att jag kan köra lika fort som någon av er men att hänga på är väl en annan sak?
Sen får man ju ställa sig frågan... hur många gånger har dom som kör allra snabbast klotat?
Snabbt och säkert, jaja :rolleyes:
Varför inte vänta med att snacka högt o stort tills du vet hur saker ligger till? Du är helt ute o reser...

Tackar för ett höjdargazz! :tummenupp
Varierande o spännande underlag - ej för fegisar - fanns det gott om.

Dock vill jag nämna att jag valde Farbror Bosse framför Påskhararna för att gazza aktivt under en kortare runda - det blev 27 mil!!! :kocko
Voxtorp... var faan ligger det?? Närmare Jönköping än hem juh :arsele

Nåja, fina vägar o inga insidenter, förutom Nappes vägkantskontroll :hihi

Klipp, klistra o upp mä filmen :banana

Robz skrev:
Tackar för ett höjdargazz! :tummenupp
Varierande o spännande underlag - ej för fegisar - fanns det gott om.

Dock vill jag nämna att jag valde Farbror Bosse framför Påskhararna för att gazza aktivt under en kortare runda - det blev 27 mil!!! :kocko
Voxtorp... var faan ligger det?? Närmare Jönköping än hem juh :arsele

Nåja, fina vägar o inga insidenter, förutom Nappes vägkantskontroll :hihi

Klipp, klistra o upp mä filmen :banana
Hehehehe det blev 35 mil för oss som körde vidare över Svensköp.

Film kommer senare, nu är det påsk :fyllisar

Jag kör nog en runda på lördag om det klaffar.

Jag blev en smula förvånad när jag såg skylten "Hallands län" faktiskt. Vi skulle ju bara köra en kort runda...

Att sen reseledaren tränar inför ERF genom att inte stanna förrän vi är nästan hemma på "andra etappen", det sätter sina spår. Fi fan va jag är ledbruten nu...
Men vi hade fint flyt på slutet. Smältvatten är spännande...

Det märks föresten att Robs får smaka brödkavel om han kommer försent hem för det var ju satan va han gazzade på hemvägen. :tungan

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...