Rutinerade förare som vill köra hoj i Påsk

Ingen fara.

Gammelfarfar åker inte med oss andra, han ville ha sin egen runda långt ifrån havet därför denna tråd. Han är tydligen rädd att förfrysa något, vad det nu kan vara som han är så rädd om?

Men nu när jag mutat thundrace med massor av slavhjälp i depån för Team Castrol Honda ERF så kommer vi att fikelifika i en verkstad nära dig... :D

Last edited:
AleX skrev:
jag ägen ingen slip så jag brukar använda asfalten när jag slipar.. :pannkyss
Ok, du synar asfalten och lipar. Är det rätt uppfattat?
För he***te Alex skruva nu ihop CBR:en! Har du inte märkt att våren är här eller är du fortfarande upptagen med "hon" räddningsdockan från Knutstorp? :va

Maverick_ou812 skrev:
Kostnad? En depåslav till ERF säsongen? Duger det?

Men....? Jag har verkligen försökt få in kringelikrokvägar i Påskharerundan [tm]. Har använt spirres lokalkännedom, GSXR1100RRRRRRRR:s trevliga kartor samt lite egen erfarenhet för att få ihop det.

Titta på rundan från Hbg via Mölle och vidare upp till bjäre och kolla om det finns bättre vägar. Fika i verkstan låter kanon i mina öron. Där finns det nog Hondagodis! Fast... vi passerar inte ens i närheten av Ekeby.
Hallå Madvrick, posta i din egen körtråd :mad:

Maverick_ou812 skrev:
Fast å andra sidan så hänger jag på Mr K, Rogerr, och Robz rätt okej (med passagerare).

Det är nog precis dom där ideerna GSXR... är lite rädd för.

Att använda mej som hastighetsreferens var ju smickrande :kiss men håller inte länge när det börjar gå fort.

Vad GSXR vill få samman är ett litet gäng som är någorlunda samkörda, där det inte behöver väntas vid var och var anan korsning. Eller känna oro för att någon känner sig hetsad att köra fortare än denne behärskar. Gudarna ska veta att det sällan går så där väldigt fort med GSXR som raceleither men det är alltid goa vägar. :tummenupp

På måndag är jag på :tummenupp

I dagens väder får ni ut o köra hoj hur mycke ni vill :tungan

I dagens väder får ni ut o köra hoj hur mycke ni vill :tungan[/QUOTE]

:tungan I eftermiddag lättar dimman och solen kommer fram ca 10 grader varmt mumms :banana

København og Nordsjælland
Ret udbredt tåge, som mange steder bliver liggende hele dagen og temp. omkring 5 grader, men nogle steder inde i landet kan solen komme frem, og her når temp. op omkring 10 grader. Svag vind, mest fra vest, senere syd.

Last edited:
Rogerr skrev:
Det är nog precis dom där ideerna GSXR... är lite rädd för.

Att använda mej som hastighetsreferens var ju smickrande :kiss men håller inte länge när det börjar gå fort.

Vad GSXR vill få samman är ett litet gäng som är någorlunda samkörda, där det inte behöver väntas vid var och var anan korsning. Eller känna oro för att någon känner sig hetsad att köra fortare än denne behärskar. Gudarna ska veta att det sällan går så där väldigt fort med GSXR som raceleither men det är alltid goa vägar. :tummenupp

På måndag är jag på :tummenupp

I dagens väder får ni ut o köra hoj hur mycke ni vill :tungan
Tack för denna eminenta förklaring :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Jag kan tänka mig ett par rundor nu i påsk om vädret är ok, dock inga megarundor längst den kalla kusten som Madvrick & co tänker ge sig ut på.

Fredag- Måndag varje dag om det går.

Inga nybörjare eftersom tempot kan vara lite väl högt ibland.

Tid och plats kommer till helgen Siktar på att köra första rundan Fredag.

Max 8 deltagare.

1. Gamle
2. Kung Otto
3. Madvrick (lördag-måndag)
4. Robz
5. Thundrace (omatifallatt)
6. Nappe
7.

Fick inte besiktningstid förrän 5 april, så det blir inget köra för mig i påsk :död
Hänger gärna på nästa gång :Rockbanan

Upptagen hela påsken + ny hoj som ska köras in. Även föraren behöver köras in på nya hojen under ett tag. Men när allt detta är klart hoppas jag man får följa med :tummenupp

Tymo skrev:
tje.. jag vet inte om jag e nybörjare, men tror det :va . har tagit kk för 6 mån.. kan inte wheelie , inte stoppis heller.. högtempo kan jag hålla, brukade min lärare kalla mig "" j**vla bandit "" p.g.a högfart körning :D .. körde idag på motorväg lite över 260 km/tim ..fick lite läskigt känsla :näsblod

E4 rakt fram 260 ja det gör nog min farmor. 120 i rätt kurvor klarar inte rossi i alla lägen. Det är det som e tempo min vän; hög snittfart på tekniska partier med goa nedlägg :) shiiiit nu rycker det i gasarmen

Ses på vägarna alla plastraketer

gixxen750 skrev:
E4 rakt fram 260 ja det gör nog min farmor. 120 i rätt kurvor klarar inte rossi i alla lägen. Det är det som e tempo min vän; hög snittfart på tekniska partier med goa nedlägg :) shiiiit nu rycker det i gasarmen

Ses på vägarna alla plastraketer
Precis vad jag menade, att köra +260 rakt fram på motorväg är inte speciellt svårt, men att kunna läsa av vägarna när det svänger och speciellt nu när greppet varierar kräver viss rutin.

Jag har inte sagt att vi kör snabbast av alla, däremot så håller vi ett tempo som kan vara lite väl högt för nybörjare.

Maverick_ou812 skrev:
Nån sa att jag borde göra som alla andra i Radical Riders, ta fram vinkelslipen och köra av en bit så att dom ser använda ut.

Det är så man får göra när hojen tar i innan knäna... :tungan

Kan hända jag hänger på en runda om vädret och tiderna passar. Har varken vinter eller regndäck på hojen... :)

Ser ut att bli bättre väder på Fredag :) Ska vi sikta på att komma ut en runda i 12 rycket.

GSXR1100R skrev:
Ser ut att bli bättre väder på Fredag :) Ska vi sikta på att komma ut en runda i 12 rycket.
Äntligen en tid!
12 it is - yr place?

Hur gick ert gazz i dimmorna idag? :Bugar

Robz skrev:
Äntligen en tid!
12 it is - yr place?

Hur gick ert gazz i dimmorna idag? :Bugar
Ja vi kan träffas hos mig 12.00, men kolla på tråden i morrn först :fyllisar

GSXR1100R skrev:
Ja vi kan träffas hos mig 12.00, men kolla på tråden i morrn först :fyllisar
Hmmm det ser ut att kunna vara sol norrut, kanske en tur upp mot Örkeljunga eventuellt Rössjöholm.

GSXR1100R skrev:
Hmmm det ser ut att kunna vara sol norrut, kanske en tur upp mot Örkeljunga eventuellt Rössjöholm.
Ey du killen, bara passa sig och yr vägen ba.
Inga gamlos, oldis ska blockera vägen för Påskharararna.
Muahahahaaaa!

:tummenupp Kör försiktigt! :pannkyss

Maverick_ou812 skrev:
Ey du killen, bara passa sig och yr vägen ba.
Inga gamlos, oldis ska blockera vägen för Påskharararna.
Muahahahaaaa!

:tummenupp Kör försiktigt! :pannkyss
Vi kanske ses norröver då, iof startar ni 3 timmar före oss men vi kommer säkert ikapp er.

:trött

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...