Rundtur motorcykelfabrik i närheten av Tokyo/Japan?

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Sitter lite smått o planerar en resa till Tokyo ev nästa år eller iår.
Det hade ju varit jävla najs att få en rundtur i någon fabrik som monterar ihop en "sporthoj" i närheten av Tokyo eller ens Japan. Givetvis med en guide som pratar engelska.
Mina sökningar på internet ger mig väldigt låga förhoppningar :( Men mina sporthojsintresserade kamrater borde veta, om någon japansk sporthojstillverkare ger rundtur? :confused:

Alternativ om ni vet någon sporthojsfabrik som ger rundtur i Europa, USA, Australien? Så får jag kanske planera in en annan resa. Givetvis är favoriterna Honda och Yamaha, men så länge dom tillverkar en "sporthoj" så är de intressant. Jag har redan sett "youtube" video, men jag vill se på plats.

BMW ger rundturer i Berlin-fabriken där de tillverkar motorcyklarna.

Kawasaki (staden) ligger några stationer norr om Yokohama. Fabriken ligger dock i Osaka - där finns det guidade turer.

Yamaha har också guidade turer. Fabriken ligger i Shizuoka.

Honda ligger norr om Tokyo i Saitama - även de erbjuder guidade besök. Kumamoto i Kyushu har tydligen en större inriktning på hojar. Suzuki ligger också där i krokarna

Hade gärna följt med, men bor nog inte kvar här i höst. :)

BMW ger rundturer i Berlin-fabriken där de tillverkar motorcyklarna.

Tackar, det blir perfekt.

Kawasaki (staden) ligger några stationer norr om Yokohama. Fabriken ligger dock i Osaka - där finns det guidade turer.

Yamaha har också guidade turer. Fabriken ligger i Shizuoka.

Honda ligger norr om Tokyo i Saitama - även de erbjuder guidade besök. Kumamoto i Kyushu har tydligen en större inriktning på hojar. Suzuki ligger också där i krokarna

Hade gärna följt med, men bor nog inte kvar här i höst. :)

Har svårt att hitta någon "officiell" version att dom erbjuder guidade turer, men det ges kanske på förfrågan.

Tack för alla svar :tummenupp

Har svårt att hitta någon "officiell" version att dom erbjuder guidade turer, men det ges kanske på förfrågan.

Tack för alla svar :tummenupp

Informationen finns på deras japanska hemsidor. Använd Google chrome till att översätta - brukar fungera hyfsat.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna