runddragen oljeplugg

Och hur får du i en insex i en torx hål?:va

Jo, man tar en insexnyckel i (o)lämplig storlek, som glappar som faan och latjar lite tills man inser att "nu blev det skit av alltihopa"

Själv brukar jag göra tvärtom, jag justerar handbromsen på min Volvo S70 med en torx-bits fastän det är en insex-skalle. Funkar jättebra eftersom det inte är något moment att tala om, och jag råkar ha en passande torx-bits liggandes och skräpandes i bilen.

Svar på frågan?

Last edited:
.

Tredje uppifrån, Ampro VE-73148, är något mellanting mellan nummer 2 och
svinpittarna nummer 4. "Koniska" som svinpittar men inga "gängor", utan räfflor

Såna har jag använt med väldigt lyckat resultat för sisådär 20 år sedan, då var det någon svindyr amerikansk tillverkare som hade dom.

Dom spränger inte ut godset så mycket som man tror, och skulle dom slinta så är det bara att knacka fast dom hårdare igen.

Jag tror ändå att dom som ser ut som en vassare torx är bättre.

En annan grej vi hade som var sjukt bra var vänstergängade borrar!
Man måste ju ändå borra för att kunna använda någon form av utdragare och ofta högg borrarna fast tillräckligt för att gänga ut skruven.

Innan man borrar så körnar man ju också, vilket också avlastar gängorna lite.

Jo, man tar en insexnyckel i (o)lämplig storlek, som glappar som faan och latjar lite tills man inser att "nu blev det skit av alltihopa"

Själv brukar jag göra tvärtom, jag justerar handbromsen på min Volvo S70 med en torx-bits fastän det är en insex-skalle. Funkar jättebra eftersom det inte är något moment att tala om, och jag råkar ha en passande torx-bits liggandes och skräpandes i bilen.

Svar på frågan?

Jo det förstår jag med.
Men om man inte kan lugna sig tills man lyckats låna eller åka o köpa ett verktyg som passar vilket kan ta nån timme upp till en dag, utan använder ett direkt felaktigt verktyg som med 80% säkerhet kommer sabba skruven. -Då är man korkad

Sabbar man skruven öppnas en ny värld av problem som troligtvis tar mycket längre tid att lösa än det skulle tagit att skaffa ett riktigt verktyg..

För övrigt får jag göra en pudel på påståendet att det är generalfel att kalibrera mikrometrar med passbit.
Dock är det ändå olämpligt att bygga ihop en hel passbitsats för att kalibrera en stor mikrometer.

Är den utanpåliggande tar man en svetstång, om inte så drar man i en vänsterborr och problemet är löst.

Vad är det för hoj som pluggen sitter på?
Det går inte skruva av oljetråget när motorn sitter i hojen?

Om jag hade varit du hade jag testat en svinpitt.
Skada ju inte att testa, se bara till att inte dra av den.
Oljpluggen borde ju inte sitta så hårt.
Driva runt den med ett dorn eller liknande hade du redan testat?
Värm ordentligt innan du testar något.

hojen ifråga är en ktm 450 utav bra modell , har nu mekat bort motorn ,, tog kontakt med en mc-firma o de var inte gratis , men sista hem kucklet blir o värma som fan o ta modell konisk grispick , ska lägga upp en bild sen med

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back