Runda fördjupningar i asfalten?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Har noterat att det på en del vägar ibland är som något slags runda fördjupningar i asfalten, uppskattningsvis 10-15 cm i diameter. De sitter i grupp om fyra, och nästan alltid på rad i vägens riktning. Ser dem flera gånger när jag kör till jobbet på rv45 mellan Göteborg och Kungälv. Vad är detta? Hur uppstår de? :confused: Undrande bilpendlare vill ha svar.

Borde vara igenfyllda borrhål efter provtagning av asfalten om jag inte är helt felinformerad.

Jag tänkte gissa på avtryck från kranbilar som sätter ner sina stödben... men 4 i rad har dom ju inte...

Kan det inte vara den här fräsningen Vägverket börjat göra i nollvisionens namn? dom fräser i mitten av varje del av vägen för att det ska börja vibrera i bilen om någon är trött och drar sig över i det mötande körfältet?

Kan det inte vara den här fräsningen Vägverket börjat göra i nollvisionens namn? dom fräser i mitten av varje del av vägen för att det ska börja vibrera i bilen om någon är trött och drar sig över i det mötande körfältet?

Dom heter svevia nu :mattias
Men din teori låter ganska trolig

Tror jag vet vad TS menar och det är inte det fenomenet. Dom här omfattar bara ca en meter från första till sista "hålet".

Dom heter svevia nu :mattias
Men din teori låter ganska trolig

Är det Vägverket som bytt namn eller något företag som köpt upp alla vägar? man blir förvirrad när allt är till salu och byter namn stup i kvarten :gnissla

Tror jag vet vad TS menar och det är inte det fenomenet. Dom här omfattar bara ca en meter från första till sista "hålet".

Aha då är det inte det jag tror :( Vad kan det isåfall vara?? :va

Borrprover verkar troligt. Liknande hål dök upp på Essingeleden i Stockholm, i vänsterkörfältet, påfart norrut från Årstalänken. Man reparerar påfartsramperna nu, så jag misstänkte att det hade något med saken att göra.

Borrprover verkar troligt. Liknande hål dök upp på Essingeleden i Stockholm, i vänsterkörfältet, påfart norrut från Årstalänken. Man reparerar påfartsramperna nu, så jag misstänkte att det hade något med saken att göra.

Å andra sidan, säg när dem inte reparerar Essingeleden...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg