Rund däckkrängare!

Johan skrev:
Dan där har väl ingenting med sånt att göra. Är det inte ett "cykelställ" att använda vid transport eller på mc-lyft?
Jasså kan det va en sån, ...den kallas iaf Wheelclamp och finns med bland depåstöd, hjulbalanserare od.
Jag såg bara framför mig att man kunde klämma ihop däcket i den så att kanterna höll sig i mitten av fälgen, ...så att man i lugn & ro utan tio händer kunde kränga över det sista.

Ska fråga Kjell, nästa gång jag springer på honom !

Zoidberg skrev:
Jasså kan det va en sån, ...den kallas iaf Wheelclamp och finns med bland depåstöd, hjulbalanserare od.
Jag såg bara framför mig att man kunde klämma ihop däcket i den så att kanterna höll sig i mitten av fälgen, ...så att man i lugn & ro utan tio händer kunde kränga över det sista.

Ska fråga Kjell, nästa gång jag springer på honom !

Det kan inte vara en sån utan det är en sån! Man skruvar fast den i golvet i tex släpet och sen spänner man fast hojen i den. Pä så sätt slittep man spänna med spännband o sånt...

Den skall absolut inte användas till att spänna fast motorcyklar på släp etc däcket flexar för mycket för att det skall räcka.....

Denna typ av klämmor är jättebra när man kränger dubbdäck med mousse i enduro men det verkar likte överilat att använda till mjuka rr däck. iof lite mindre fäljdiameter men ack så mjuka däck...

Det är bara att hem och öva på tekniken en billiga avkrängningsmaskin för en tusing eller två och däcksjärn med polerad yta så repar man inte fäljarna heller.....

Borsiin JR skrev:
Den skall absolut inte användas till att spänna fast motorcyklar på släp etc däcket flexar för mycket för att det skall räcka.....

Denna typ av klämmor är jättebra när man kränger dubbdäck med mousse i enduro men det verkar likte överilat att använda till mjuka rr däck. iof lite mindre fäljdiameter men ack så mjuka däck...

Det är bara att hem och öva på tekniken en billiga avkrängningsmaskin för en tusing eller två och däcksjärn med polerad yta så repar man inte fäljarna heller.....

Det är det den är till för, men om det funkar bra eller ej vet jag inte!

Ang polerad yta på järnen så kvittar det då det blir märken ändå!

oscar skrev:

Japp det stämmer, men repiga fälgar är rejsmässigt säger Gsson.

oscar skrev:
Det kan inte vara en sån utan det är en sån! Man skruvar fast den i golvet i tex släpet och sen spänner man fast hojen i den. Pä så sätt slittep man spänna med spännband o sånt...

¨Här är en annan:
www.baxleycompanies.com/Sportchock.html

Där slipper du att skruva fast hjulet utan den liksom nyper åt när hojen rullar in. Road Racing World testade den och var lyriska!! Så djeffla bra!!

oscar skrev:

Om färgen repas har du antingen fulfärg eller fel teknik, repan uppstår nästan alltid när däcksjärnet kantrar och med en kant går i fälgen därför polerar man däcksjärnen och rundar alla kanter då gott det går....
Sen är det bara att hem och öva på sina fulaste reservfälgar tills tekniken sitter där.... :tummenupp

Borsiin JR skrev:
Om färgen repas har du antingen fulfärg eller fel teknik, repan uppstår nästan alltid när däcksjärnet kantrar och med en kant går i fälgen därför polerar man däcksjärnen och rundar alla kanter då gott det går....
Sen är det bara att hem och öva på sina fulaste reservfälgar tills tekniken sitter där.... :tummenupp

Ja kränga däck är något man verkligen behöver träna på... :rolleyes: Det är hävstångseffekten som ger ett j-vla tryck på fälgen vilket gör att det blir märken. Färgen kanske inte släpper så lätt med polerade järn, men jag har mycket svårt att tro att det inte blir repor!

Macke skrev:
Har skickat en förfrågan dit nu. Får se om dom kan skicka till sverige.
Euron ligger ju under 10 spänn nu. Blir ju billigt som satan... :tummenupp

Jag har beställt andra grejer därifrån och det va inga större problem. Mailade först några gånger (kunde ta lite tid innan dom svarade dock) sen faxade jag ner beställning.

är själv på jakt, vet att jag sett en sån röd som trådstartaren nämnde, den gick lös på 795 bagare men fan vet vilken sida det va på??? dessutom en svensk sida, tips?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...