Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad hyser de baracker som står i depåområdet? Kanske finns där möjlighet att få plats med en sådan maskin. Om inte så kan man kanske låta en container få permanent plats i utkanten av depån och ge den namnet "Däckverkstaden" eller något liknande?Goodstuff skrev:Frågan är ju var den ska få plats. Det är ju inte så att det finns överflödiga lagerutrymmen med el tillgängligt på Sviestad.
Barrett skrev:Finns liknande hos zupin för 109€ http://www.zupin.de/pdf/katalog2005/270-271.pdf
Vi kör ju olika klasser så alla står inte där samtidigt. Eftersom maskinen är så snabb lär man inte behöva stå i en eventuell kö speciellt länge.Axxexs skrev:Ska bli kul å se när alla 100st ska byta sina däck till kval å race!
Den apparaten är väl bra för dom som jobbar hela dagarna med att kränga däck. Själv tycker jag det är smidigare och att det går snabbare att kränga manuellt.
Annars köp begagnat så blir det ännu billigare!
http://www.blocket.se/search?q=d%E4ckmaskin&caller=la_s&l=0&city=0&category=0&where=3
Nyteknik skrev:Vi kör ju olika klasser så alla står inte där samtidigt. Eftersom maskinen är så snabb lär man inte behöva stå i en eventuell kö speciellt länge.
Zoidberg skrev:Nån som har erfarenheter/hört nåt om denna ...?
Nyteknik skrev:Vi kör ju olika klasser så alla står inte där samtidigt. Eftersom maskinen är så snabb lär man inte behöva stå i en eventuell kö speciellt länge.
Tanken var främst att maskinen skulle vara ett tids- och arbetsfrigörande hjälpmedel för oss som regelbundet tränar på Sviestad. Jag ogillar att kränga däck...Axxexs skrev:Ja exakt det som ska bli kul att se när ni står på kö till maskinen när vi andra kör ut till line up!
Snabb!? Har du använt en sån nån gång? Jag byter 3 set snabbare manuellt än ett set med den maskinen! Ska man dessutom stå i kö innan så.. Sen är det ingen leksak heller precis. Stressade racerförare som inte har erfarenhet av sånna maskiner. Aj fingrarna mm!
Nyteknik skrev:Tanken var främst att maskinen skulle vara ett tids- och arbetsfrigörande hjälpmedel för oss som regelbundet tränar på Sviestad. Jag ogillar att kränga däck...
Axxexs skrev:Ja exakt det som ska bli kul att se när ni står på kö till maskinen när vi andra kör ut till line up!
Snabb!? Har du använt en sån nån gång? Jag byter 3 set snabbare manuellt än ett set med den maskinen! Ska man dessutom stå i kö innan så.. Sen är det ingen leksak heller precis. Stressade racerförare som inte har erfarenhet av sånna maskiner. Aj fingrarna mm!

Zoidberg skrev:Nån som har erfarenheter/hört nåt om denna ...?
Skulle se rätt kul ut.Mad Moose skrev:Äh, vad alla blev neggiga nu da. Jag går och köper en trisslott sen köper jag och Nyteknik en egen. Så kan ni stå där med avundsjuk blick. Ni kommer inte få låna den.![]()
![]()
Det är förstås en bra idé och jag har faktiskt tänkt tanken. Ska faktiskt försöka få en krängare som sponsor så att jag slipper göra det själv. Räcker gott med allt annat råddande i samband med träningarna. Men jag tycker fortfarande att det är en bra idé med en maskin i depån...Axxexs skrev:Kan du inte fråga nån däckverkstad om att få låna deras maskin gratis för att kränga dina få uppsättningar däck och få det gjort på en tid som passar bättre än innan ett träningspass?
Kränga manuellt går ju rätt snabbt om man inte har som du hade på RR i sviestad ett omöjligt däck, märken på fälgarna är rejsigtNyteknik skrev:Det är förstås en bra idé och jag har faktiskt tänkt tanken. Ska faktiskt försöka få en krängare som sponsor så att jag slipper göra det själv. Räcker gott med allt annat råddande i samband med träningarna. Men jag tycker fortfarande att det är en bra idé med en maskin i depån...
KK-Racing,Mad Moose skrev:Ser rolig ut. Var hittade du den?
Dan där har väl ingenting med sånt att göra. Är det inte ett "cykelställ" att använda vid transport eller på mc-lyft?Zoidberg skrev:KK-Racing,
...det besvärligaste med att kränga tycker jag är att hålla bägge däckskanterna på plats i den djupa delen av fälgen medans man försöker kränga över "det sista". Denna mackapär borde kunna assistera bra i det läget tycker jag det ser ut som !?
Man kan kanske kombinera detta verktyg, skruvstäd, krängare mmJohan skrev:Dan där har väl ingenting med sånt att göra. Är det inte ett "cykelställ" att använda vid transport eller på mc-lyft?

Ninjaboy skrev:Eller skär itu en bit vattenslang.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |