Rumsfeld: Man of War

Varsågod. :)

replaced by former CIA chief Robert Gates, sägs vara av en del som ett fegt eller mindre bra val i nuläget då han har en lång historia med koppling till Bush-familjen, om jag förstod rätt.

gates.jpg

Undrar om Rumsfeld blir vår tids McNamara.....fast han är nog för tjurskallig för att inse att han har gjort fel.

Fö gött att de rumphuggit "The Madman":)

Last edited:
Synd att inte jänkarna kan göra sig av med Bush och Cheney lika enkelt som Don fick silkessnöret.

Chris Ash skrev:
2601090 Det är det vanliga förfarandet bland försvarsministrar, så ja, förmodligen hade det inte varit en dum idé.

Min pik var inte tydlig nog eller så tänker du ineffektivt. Jag kan ta på mig det den här gången. :)

För övrigt utgår jag ifrån att han har tonvis med experter kring sig, menar du annorlunda?

Markus skrev:
2601094 Min pik var inte tydlig nog eller så tänker du ineffektivt. Jag kan ta på mig det den här gången. :)

För övrigt utgår jag ifrån att han har tonvis med experter kring sig, menar du annorlunda?

Mycket av kritiken mot honom består just i att han inte lyssnat ordentligt på experterna, han är den ende försvarsministern som amerikanska generaler krävt avgång av, det säger faktiskt en del.

Markus skrev:
...

Läste du mina fina boktips? Speciellt sista delen som kommenterar dessa experter en del.

Chris Ash skrev:
2601117 Mycket av kritiken mot honom består just i att han inte lyssnat ordentligt på experterna, han är den ende försvarsministern som amerikanska generaler krävt avgång av, det säger faktiskt en del.

Ja, det framkommer ju bland annat av ovan efterfrågad, nämnd och recenserad dokumentär. Många säger tvärtom också, att han visst lyssnar på alla men inte gör som alla säger bara för det. Vem vet.
Dessutom betyder ju inte att man inte gör som folk vill eller säger att man gör fel, själv väljer jag att se det som ett högt betyg på hans integritet och civilkurage. :)
Och om avgångskrav, det säger ingenting mer än att någon är oense. Kan mycket väl vara politik också.

t-rex skrev:
2601176 Läste du mina fina boktips? Speciellt sista delen som kommenterar dessa experter en del.

Boktips? Har jag inte fått. :mad:

Last edited:
Rumsfeld, vem är det? Det låter bekant på nåt sätt. Är det det han utpressaren som var med i en naziförening där nästan alla medlemmarna var dömda våldsbrottslingar? Samme kille som brukar babbla om att det är för hög kriminalitet och för låga straff?

Eller blandar jag ihop honom med nån annan?

Markus skrev:
...

Boktips? Har jag inte fått. :mad:

Inlägg #6i denna tråd (om jag förmår att läsa numreringen riktigt...). Du kommer att gilla första delen, allt som oftast framställer den gwb som en riktig statsman och försöker nyansera hans fundamentalistiska livssyn. Rumsfeld blir dock inte jättesnällt behandlad någonstans i de böckerna vad jag minns.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg