Rumsfeld: Man of War

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltså, jag har en lunchkompis som brukar fresta mig med att berätta om den där jävla CNN-dokumentären, hur duktigt Donald svarar på journalisternas frågor, vilken duktig ledargestalt han är osv. Man får ju riktigt jävla sug, ni som snusar eller röker vet hur sugen man kan vara på något, jag är nästan så sugen på att hitta den där dokumentären. Har letat på Piratebay, CNN, Google och YouTube (där jag bara hittat en 8:55 lång trailer/intro till den riktiga dokumentären)
Kan någon hjälpa mig hitta full-längdaren? Och den heter alltså "Rumsfeld: Man of War"

Markus skrev:
2574149 Alltså, jag har en lunchkompis som brukar fresta mig med att berätta om den där jävla CNN-dokumentären, hur duktigt Donald svarar på journalisternas frågor, vilken duktig ledargestalt han är osv. Man får ju riktigt jävla sug, ni som snusar eller röker vet hur sugen man kan vara på något, jag är nästan så sugen på att hitta den där dokumentären. Har letat på Piratebay, CNN, Google och YouTube (där jag bara hittat en 8:55 lång trailer/intro till den riktiga dokumentären)
Kan någon hjälpa mig hitta full-längdaren? Och den heter alltså "Rumsfeld: Man of War"

Här är den:

http://isohunt.com/torrents/?ihq=Rumsfeld

"PBS Frontline (Oct 2004) Rumsfeld's War (DivX 1h24m) ConRes.avi" så ska den heta tror jag.

Den här skall laddas i morgon. När du är klar med den rekommenderas Bob Woodwards serie om Irakkriget. Den målar en inte så smickrande bild av Bush, fjanten Rumsfeld och fundamentalisten Dick.

KGK skrev:
2574250 Är man en bra ledare om man ljuger?

Jag vet inte, ska kolla dokumentären först så får vi se. Tror min lunchsnubbe syftade på tiden som företagsledare dock, men är osäker.

Bush, Rumsfeldt och Chany är någta jävla as.....fängelsestraff är det enda rätta.....precis som om det kommer att ske. :rolleyes:

Att kunna stå och ljuga rakt upp och ner till miljoner människor...........när fakta otvivelaktigt bevisar att det är lögner, visar på oanade höjder av arrogans. :zpy

Att dom 3 styr USA är fan helt sinnessjukt.....i och för sig är Bush Rumsfelds och Chanys knähund, men ändå.

Last edited:
Jaja, men nu letar jag dokumentär om en av mina idoler så hjälp till med det istället.
Vem är Chany förresten? :rofl

Den låg ju under ovan länk men en annan fil än vad som först föreslogs. :)
Nu är den nedladdad:
TV 4w CNN Presents - 2006.09.30 - Rumsfeld, Man of War (TVRip.SoS) 348.96 MB 1 2

Jag tror den är bra, ryktet säger att han undviker en fråga på en presskonferens med att säga:
"You like to repeat that, don't you?"
Bara en superhjälteminister klarar sig undan med det. :yoparty

Jävlar anamma vilken kille det där är. :)
Han har "kompetens" skrivet all over honom. Vilken CV, vilken ledarstil, vilken medmänsklighet, vilken idealist, vilken underbar människa.
Undrar om han tar emot beundrarpost? :confused:
Alltså, när han säger åt en typisk äcklig liberal journalist på en presskonferens att "get a life" så blev jag kär tor jag. :kär Man kan ogilla "war on terror", man kan ogilla Irakkriget och vad det vlibit, men man kan fan inte ogilla Don. :fakta

Jag hade fel, i helgen rök det tydligen en pedofilpräst som var kompis med Bush dy. Jag har lite dålig koll exakt vad han tillfört dock, men det var en tv-predikant, och jag vill minnas att vi har nån expert på ämnet på forumet.

KGK skrev:
2599560 Rumsfeld avgår

U.S. President George W. Bush announced Wednesday that Defense Secretary Donald Rumsfeld is stepping down from his post.

http://edition.cnn.com/2006/POLITICS/11/08/rumsfeld/index.html

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,927397,00.html

Jag skulle få noll nyhetsrapportering om du inte länkade titt som tätt, tack. :)

För övrigt tragiskt för Irakierna, för soldaterna på plats, för hela USA's folk och för resten av världen. Ingen kan vara bättre skickad än Rumsfeld att reda ut det där. Nu kommer väl någon fjant, typ Powell.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg