"Rullstolsbunden" lurade till sig över 13 miljoner

Hade någon från handikappades riksförening eller organisation eller
vad den nu heter läst rubriken så hade de skrikit högt att det
minsann inte heter rullstolsbunden eftersom personen i fråga
sällan bokstavligen är bunden till stolen. Den PK termen lyder
Rullstolsburen! :mad:

:D

Vi lever ju i ett sammhälle där det inte längre är skamligt att vara bidragsparasit, där man anses smart och duktig om man lyckas lura till sig ett extra bidrag och där man är dum om man inte tar ut alla bidrag man kan hitta.

Kaninmannen på Liseberg gjorde väl samma sak, strax efter honom var det väl någon till som avslöjades som hade anlitat hela släkten som assistenter och nu den här snubben.

Lägg dom 13 millen som den här snubben och hans assitenter ska betala tillbaks på att anställa bidragsspioner som har i uppdrag att granska folk som går på bidrag.

Bättre utdelning kan man nog inte få på satsat kapital...

Vi lever ju i ett sammhälle där det inte längre är skamligt att vara bidragsparasit, där man anses smart och duktig om man lyckas lura till sig ett extra bidrag och där man är dum om man inte tar ut alla bidrag man kan hitta.

Kaninmannen på Liseberg gjorde väl samma sak, strax efter honom var det väl någon till som avslöjades som hade anlitat hela släkten som assistenter och nu den här snubben.

Lägg dom 13 millen som den här snubben och hans assitenter ska betala tillbaks på att anställa bidragsspioner som har i uppdrag att granska folk som går på bidrag.

Bättre utdelning kan man nog inte få på satsat kapital...

Vi lever i ett samhälle där vi effektivt avvecklat darwinismen och evolutionen. De bäst anpassade är numera inte ensamma om att överleva, eftersom de bättre anpassade tar hand om de sämre anpassade. Därav kommer dessa "smarta" bidragstagare som vet hur man mjölkar systemet på pengar, allt för att vi tillåter det.

Vi lever i ett samhälle där vi effektivt avvecklat darwinismen och evolutionen. De bäst anpassade är numera inte ensamma om att överleva, eftersom de bättre anpassade tar hand om de sämre anpassade. Därav kommer dessa "smarta" bidragstagare som vet hur man mjölkar systemet på pengar, allt för att vi tillåter det.

Jag blir mer och mer rädd för att du har rätt :gnissla

Den här kanske inte var så fel ute ändå :död
MV5BMTQwMjc4MjMyNl5BMl5BanBnXkFtZTcwOTk0NDczMQ@@._V1_.jpg

Djävla snyltsvin är vad han är! Han hade ju dessutom varit så korkad att han gått till en annan läkare och blivit friskförklarad för att han ville behålla sitt lastbilskort.

Den snubben borde få jobba av varenda krona han snyltat in genom att plocka hundskit i Sveriges parker och runt promenadstråk.

tycker dom borde kräva tillbaka pengarna från läkaren som hjälpt han med intygen.

Det finns flera utbildade, auktoriserade läkare som bedriver praktik i hemmet.
Skicka pengar, så får du ett intyg.
Inte lätt att bevisa i efterhand.

Hjulbenthet känns dock orutinerat, ety det är svårt att påstå att det "gått över" när man granskas.

härligt att läsa att vissa bara kan glida runt å pengarna bara rinner in utan nån som helst koll eller uppföljning,när jag har en vän som blivit påkörd bakifrån 2ggr med wiplash skador som följd +utslitna diskar i nacken med i stort sett ständig migrän mm(kommer vissa dagar ej upp ur sängen)hon är utförsäkrad o får inga pengar och måste söka jobb :huvet.
ibland kvittar det hur sjuk man är de skiter i villket o sen får vissa allt utan att de ens blinkar och i många år dessutom.
läste en gång om en som hade 2 brutna ben o 1 bruten arm som var tvungen att söka jobb:D:va

Det blir som ett bolag runt människor i den sitsen. Håller de igen på ersättningar minskas stödet och det kan vara svårt att styra upp om situationen förvärras. Klart att det, som i det här fallet, drar till sig bedragare också iom att det är svårkontrollerat.

Är det någon som av någon anledning inte kan/vill ta emot ersättning för att man gått på bio/konsert/puben/whatever med en användare, betalas lönen ut på någon annan i bekantskapskretsen för att inte timmarna ska minskas. Man häpnar lite på hur fantastiskt dålig koll de som betalar ut håller på vad/vem de de facto pyntar till.

Jag utgår iofs ifrån att din kommentar är menad som lustig snarare än en beskrivning av hur du tror att evolutionen fungerar fast en liten kommentar har jag ändå.
Ur evolutionär synvinkel är det ju han, inte du, som är smart och bra anpassad. Strategier som får andra att ta ansvar för "tråkiga saker" medan du gör lustfyllda är ju "kostnadseffektiv" och det finns gott om exempel inom djurvärlden. Tänk gökungar, parasiter eller, för den delen, manlig otrohet. Dina gener lever vidare, någon annan betalar för det...

Så evolutionärt är han en förebild!

En annan sak jag undrat över: Var går gränsen för när fusk och mygel är ok? Att inte betala tv-licens ses ju som något man bör vara stolt över, att fuska lite med svartjobb eller lägga till några km på resorna till jobbet verkar också vara allmänt accepterade. För hojåkare har vi skenförsäkringar och i samhället är det ju rätt mycket småmygel på många håll. (Typ att jag surfar på arbetstid...)
Var går egentligen gränsen?

För övrigt vet jag inte om jag hade avstått 13 miljoner extra om jag fick chansen...

Last edited:
Var går egentligen gränsen?

Strax före vad den "rullstolsbundne" hittat på.

Att man snyter åt sig del av kakan från de som har det illa redan (sjuka, handikappade) är för mig oavsett summa ett tecken på bristande tankeförmåga, oavsett hur man ser på det evolutionsmässigt...

Att man snyltar på TV-utbudet genom att inte betala avgifter, så det drabbar alla som betalar iom att utbudet blir ett skämt är i sak sniket men de som utsätts kan välja att låta bli att inneha tv eller finna sig i skiten de får per betald krona.

En handikappad som får minskat stöd för att pengarna inte räcker ty någon lallande pajas roffat åt sig otillbörliga medel, är svårare för den handikappade att "finna sig i".

Strax före vad den "rullstolsbundne" hittat på.

Att man snyter åt sig del av kakan från de som har det illa redan (sjuka, handikappade) är för mig oavsett summa ett tecken på bristande tankeförmåga, oavsett hur man ser på det evolutionsmässigt...

Att man snyltar på TV-utbudet genom att inte betala avgifter, så det drabbar alla som betalar iom att utbudet blir ett skämt är i sak sniket men de som utsätts kan välja att låta bli att inneha tv eller finna sig i skiten de får per betald krona.

En handikappad som får minskat stöd för att pengarna inte räcker ty någon lallande pajas roffat åt sig otillbörliga medel, är svårare för den handikappade att "finna sig i".
Det hade varit lite kul att se folk spela ut evolutionskortet just om en handikappad! Enligt Bushidos, som sagt förhoppningvis lustiga kommentar, hade ju det enda rätta vara att inte stötta handikappade eller sjuka eftersom det hade varit att "avskaffa evolutionen".

Så din lösning är att jag ska sälja min tv för att andra inte vill betala?? Eller finna mig i att andra tycker det är ok att avstå för att jag inte är handikappad?

Handikappad får finna sig i rätt mycket i samhället, brukar inte leda till något större engagemang från allmänheten.

Så din lösning är att jag ska sälja min tv för att andra inte vill betala?? Eller finna mig i att andra tycker det är ok att avstå för att jag inte är handikappad?

Min lösning är att inte betala tv-licensen då jag inte har någon tv.

Hur kategoriserar du mig?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...