Raderad medlem 51742
Guest
Så var det dags igen för ännu en trasig luftpump på macken... Var den automatiska varianten. Ställde in lufttrycket på 2.5 och lägger an munstycket, men hur jag än bär mig åt får jag ingen indikering på aktuellt tryck och den verkar inte börja pumpa. Verkar som att munstycket var trasigt.
Som tur är finns en annan mack bredvid så jag kör dit. När jag börjar rulla märker jag att framdäcket är pafft och min däcktrycksindikator visar 0.7! Luftpumpen har alltså lyckats tömma mitt däck på luft. Jag kör långsamt de ca 100 metrarna till nästa luftpump där jag kan fylla upp däcket igen.
Frågan är nu om mitt framdäck kan ha tagit skada av att jag kört denna korta sträcka? Jag kan se och känna en svag rand längs däcksidan på båda sidor och är orolig för att däcksstommen kan ha tryckts ihop/vikt sig så att den tagit skada.
Någon som har kunskap om detta? Bör jag låta inspektera däcket invändigt eller är det lugnt?
Som tur är finns en annan mack bredvid så jag kör dit. När jag börjar rulla märker jag att framdäcket är pafft och min däcktrycksindikator visar 0.7! Luftpumpen har alltså lyckats tömma mitt däck på luft. Jag kör långsamt de ca 100 metrarna till nästa luftpump där jag kan fylla upp däcket igen.
Frågan är nu om mitt framdäck kan ha tagit skada av att jag kört denna korta sträcka? Jag kan se och känna en svag rand längs däcksidan på båda sidor och är orolig för att däcksstommen kan ha tryckts ihop/vikt sig så att den tagit skada.
Någon som har kunskap om detta? Bör jag låta inspektera däcket invändigt eller är det lugnt?