Rugby vs. American Football

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

Vilken av dem?

• Antal röstningar
    0
Am. fotboll är den härliga kombinationen av schack och kontrollerad adrealinchock på samma gång. utan en bra strategi kommer man ingen vart och utan adrenalin gör det jävligt ont... Om någon behöver en sadistisk linecoach i GBG-trakten är det bara att skicka ett PM...

Röstar självklart på den enda manliga sporten,,, RUGBY,,,, när man kom hem efter en match så va det blåmärken å skrapsår över hela kroppen,,, synd att ryggen satte stopp för fortsatt spel,,,,,,

ething skrev:
2643001 Am. fotboll är den härliga kombinationen av schack och kontrollerad adrealinchock på samma gång. utan en bra strategi kommer man ingen vart och utan adrenalin gör det jävligt ont... Om någon behöver en sadistisk linecoach i GBG-trakten är det bara att skicka ett PM...

Attackschack kallar vi i laget det. Visst är det en j...a massa avblåsningar men årets SM-final var ju en riktig rysare! Som vi vann! Sorry Karlstad...

Ja, just det. Vi tjejer kör Amerikansk flagg fotboll, full kontakt utan skydd. Spelar för SMM och sticker snart till Key West (igen) för att lira boll.

destiny_78an skrev:
2644056 Attackschack kallar vi i laget det. Visst är det en j...a massa avblåsningar men årets SM-final var ju en riktig rysare! Som vi vann! Sorry Karlstad...

Ja, just det. Vi tjejer kör Amerikansk flagg fotboll, full kontakt utan skydd. Spelar för SMM och sticker snart till Key West (igen) för att lira boll.

Du behöver inte tycka synd om Karlstad, Dom är vana att komma 2;a:D

Men är vel inte mycket kontakt i flagg fotboll. Man får jo knappt nudda motspelaren:huvet

gunny5 skrev:
2644109 Du behöver inte tycka synd om Karlstad, Dom är vana att komma 2;a:D

Men är vel inte mycket kontakt i flagg fotboll. Man får jo knappt nudda motspelaren:huvet

Nu är du ute och cyklar. Jag menar inte 5 och 7 manna utan kontakt. Som jag skrev så är det fullkontakt som gäller (8 manna). Man får bufflas och stångas så mycket man vill från midja och uppåt. :yoparty

destiny_78an skrev:
2644322 Nu är du ute och cyklar. Jag menar inte 5 och 7 manna utan kontakt. Som jag skrev så är det fullkontakt som gäller (8 manna). Man får bufflas och stångas så mycket man vill från midja och uppåt. :yoparty

Ok, Då är jag med. Har själv bara spelat 5 manna flagg och det är fan tråkigt. Den fysiska delen av denna underbara sport är jo halva grejen.

gunny5 skrev:
2644326 Ok, Då är jag med. Har själv bara spelat 5 manna flagg och det är fan tråkigt. Den fysiska delen av denna underbara sport är jo halva grejen.

Antar att du spelar i Jets.. Saff insisterar ju på att bara köra utan kontakt vad gäller flagg så vi får liksom söka oss utomlands... Utan kontakt är ju bara löjligt, det måste smälla!

destiny_78an skrev:
2644449 Antar att du spelar i Jets.. Saff insisterar ju på att bara köra utan kontakt vad gäller flagg så vi får liksom söka oss utomlands... Utan kontakt är ju bara löjligt, det måste smälla!

Stämmer bra det, spelar i jets.
Vart spelar ni flagg då?

gunny5 skrev:
2644455 Stämmer bra det, spelar i jets.
Vart spelar ni flagg då?

Vi spelar i IWFFAs turneringar som går i USA (Key West i februari brukar vi försöka komma iväg till, fler än så är liite dyrt) och sen de skandinaviska (Olso, Hjörring o Götet) under sommaren. Finns väl ett tiotal lag i skandinavien varav fem-sex brukar dyka upp på turneringarna.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!