Ruckutjämnare på Thundercat??

Rundningsmärke skrev:
Vad har du för slack när du sitter på hojen?

Jag tror inte att problemet är varken ryckutjämnare eller drivpaket, men ändå:
Om kedjan är dålig är det svårt att ställa in slacket eftersom det brukar ändras
om man snurrar lite på bakhjulet, kärvande länkar borde dessutom kunna ge en viss ryckighet.
Om du snurrar på bakhjulet när det är i luften, går hjulet runt med jämnt motstånd?

Om rycken försvinner när du frikopplar beror det rimligen på att motorn går som en påse nötter.

/A
Slacken är tajt. ca 1-2 cm. Har provat lösare hjälper inte.
Den rycker inte helatiden, bara vid ökad eller sänkt gas.
T. ex så måste man frikoppla i rondeller för att inte känna att man antingen ramlar eller ska ut ur rondellen.
 
McAmir skrev:
T. ex så måste man frikoppla i rondeller för att inte känna att man antingen ramlar eller ska ut ur rondellen.
Då håller jag med Robban_C och ulf_lundin...det måste vara motorn som rycker, förmodligen beror det på förgasaren.
Om du inte har tummen mitt i handen kan du plocka ur förgasaren och göra rent, speciellt alla munstycken, en verkstadshandbok är bra att ha.

/A
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top