Rubiks kub

Bara jag som undrar varför det alltid är japaner som är bäst på allt? :va

Finns ju folk som löser dem med fötterna med förbundna ögon. >.<

Själv har jag alltid tänkt lite utanför lådan som amerikanerna säger, så när jag fick en sån och en uppmaning att lösa den för att få en påse godis av en kusin så plockade jag isär och satte ihop den medans han var ute ur rummet.
Tydligen hade han fuskat och satt en bit så att den skulle bli omöjlig att lösa då med.
Well well, jag fuskade bäst.

Sedan löste jag den av ren nyfikenhet nån gång senare med bara för att se hur man skulle göra som vanligt. Brukade pyssla en hel del med 3Dpussel av olika slag som barn.

För de som vill ha en ordentlig utmaning så finns här en 5dimensionell rubiks kub: MagicCube5D:huvet

Eller varför inte värma upp med en i 4D :banana

Lösa kuben med hjälp av tuben är som att köpa ifyllda korsord.

Well, att lösa en rubikskub utan datorhjälp är ett livsprojekt .. Att själv sitta och räkna ut algoritmerna är bara obscent, om man inte är tokkär i matte

Brorsan klarar rubiks på drygt 30 sek, så jag var tvungen att prova. Lärde mig att lösa den på ett par minuter, men sen tröttnade jag

Vi använde layer by layer-tekniken

Well, att lösa en rubikskub utan datorhjälp är ett livsprojekt .. Att själv sitta och räkna ut algoritmerna är bara obscent, om man inte är tokkär i matte

Brorsan klarar rubiks på drygt 30 sek, så jag var tvungen att prova. Lärde mig att lösa den på ett par minuter, men sen tröttnade jag

Vi använde layer by layer-tekniken

Nu ligger på jag stadigt på 5 min. Men det är andra lagret som stjäl tid. Hittar jag några genvägar eller har tur där ska jag nog komma ner ordentligt.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025