RSV4 -Tråden

Hej.Har startat och finns inga ljus tyvärr...och vet hur man går in och kollar fel koder...finns inga allt...som det känns nu så är det bara slänga in den i släp kärran och köra den till verkstad...Tycker felet är skumt...Tack för alla svar.. mvh Togge
 
Problem löst och jag är en nöt...Hade bara tvinnat ihop kablar för att se allt va rätt kopplat..och halvljuset tänds efter ca 3-4sek..Inte direkt som jag trodde..jag starta bara snabbt och stängde av...Nu är kablar lödda och halvljusen funkar och inga fel koder...Så man kan säga...Gör om gör rätt va det rätta för detta :)
 
Problem löst och jag är en nöt...Hade bara tvinnat ihop kablar för att se allt va rätt kopplat..och halvljuset tänds efter ca 3-4sek..Inte direkt som jag trodde..jag starta bara snabbt och stängde av...Nu är kablar lödda och halvljusen funkar och inga fel koder...Så man kan säga...Gör om gör rätt va det rätta för detta :)
Haha härligt :)
 
Lägger in en bild på min egen hoj. Numera har den även rökfärgad ruta samt hugger och kedjeskydd i kolfiber. Och som alltid ett UNDERBART LJUUUUD :kär

Evas RSV4.jpg

Ni övriga som befolkar den här tråden får också gärna lägga upp lite bilder för inspiration :)
 
Last edited:
Behöver väl inte så mycket mer inspiration är så där...
Race pack?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Lägger in en bild på min egen hoj. Numera har den även rökfärgad ruta samt hugger och kedjeskydd i kolfiber. Och som alltid ett UNDERBART LJUUUUD :kär

View attachment 436220

Ni övriga som befolkar den här tråden får också gärna lägga upp lite bilder för inspiration :)
Ruggigt vacker!
När försäkringen sjuker lite till så kan jag nog inte hålla mig från en!

Sålänge får man nöja sig med second best thing 1100 factoryn :)

Får man se dig och hojen i maj på klubbens körning? :)
 
Ruggigt vacker!
När försäkringen sjuker lite till så kan jag nog inte hålla mig från en!

Sålänge får man nöja sig med second best thing 1100 factoryn :)

Får man se dig och hojen i maj på klubbens körning? :)

Tackar! Ja, sporthojar har en sexighet som är svårmatchad. Jag kommer ursprungligen från customvärlden och det enda som jag anser kan matcha en sportis är en snyggt byggd långgaffel (stelhäck) med pannamotor. Blir jag avrättad nu? :crash

Försäkringen är ett orosmoment även för mig som är 48 år och bor på landet. I dagsläget betalar jag ca 14000 hel/hel. Snart är det dags att förnya och jag håller tummarna för att TryggHansa inte hittar på några dumheter. Jag hörde talas om att en kille som betalade 26000 fått en höjning med 250% !! Vet inte vilket bolag han hade, men man tycker att det borde vara olagligt att behandla sina kunder på det viset!

Har inte planerat ngn majkörning, men lovar att höra av mig om det blir ngn ändring :)
 
Har hittat nedanstående bild på Internet och undrar nu om någon har koll på var man kan beställa dekalen som sitter på ramen.

Dekal till ram.jpg
 
Prova min Rsv4 i dag..Gick ej prova den i höstas när jag köpte den (halt)...Nu körde jag bara någon km för att känna lite på den fram och tillbaka till garaget.
Kopplingen slirar :( När jag ger på fullt...och märkte svårt att få i fri läge med motorn i gång.Är det vanlig att en koppling är slut när den rullat 1100mil ? ..svårt byta ? special vertyg ? Bara byta lameller eller stål skivorna med ? Dyrt ?
Det börja ju inte bra den här säsongen
 
Prova min Rsv4 i dag..Gick ej prova den i höstas när jag köpte den (halt)...Nu körde jag bara någon km för att känna lite på den fram och tillbaka till garaget.
Kopplingen slirar :( När jag ger på fullt...och märkte svårt att få i fri läge med motorn i gång.Är det vanlig att en koppling är slut när den rullat 1100mil ? ..svårt byta ? special vertyg ? Bara byta lameller eller stål skivorna med ? Dyrt ?
Det börja ju inte bra den här säsongen
Vad är det för årsmodell? Neutralproblemet var värre på tidiga årsmodeller. Fanns en uppdatering verkstäderna skulle göra.

Jag tycker själv att netralen är lite smålurig på de nyare också. Man lär sig. Man får vara väldigt lätt på foten. Annat knep är att lägga i neutral medans du rullar mot ett stopp. 2an till neutral är enklast.

Ang slirande koppling. Är vajern rätt justerad? Enklast är att kolla vid handtaget först. Justera så att du får lite spel innan den tar. Ska räcka med 1-2 mm. Har du för mycket spel blir det ännu svårare att få i neutral och växlingarna blir hårdare.
 
Last edited:
Back
Top