RSV4 -Tråden

Är på jakt efter ett rökfärgat eller mörkt kåpglas till min RSV4 RR 2015. Gärna samma höjd och utformning som originalet. Någon som vet var man kan köpa ett sådant. Vill ha bra kvalité.
 
Grattis! Är så jävla sugen på en. Men får bli när premien blir lite billigare för mig.

Ja, det finns vissa fördelar med att närma sig 50 och bo på landet, men ändå betalar jag 14000 hel/hel (TryggHansa) Men det gäller att ta tillvara på livet anser jag, så jag betalar och kör på :)
 
Oh-oh!! Vad har du gjort?!

Jag lovar att inte något om det här snedklivet till KTM-grabbarna i 1290-tråden ;) :lol


Snygg hoj förresten :yoparty

Haha! Ja, du förstår hur det kan bli ibland! :D Faktum är att jag alltid varit en allätare, oavsett vad det gäller. Ha det gott och lycka till med ditt tävlande :krama
 
Tjenare allihop! Köpte mig en aprc -12a häromdan:) ligger en felkod aktiv så de står service på displayen.. dsb01 är ikryssad. Säger de nånting eller behöver jag lämna in den o se vad som är fel? Sen när ja fösökte få fram felkoden så klicka ja en massa o sen när ja starta hojen lyser en gul varningstriangel med en pil runt. Verkar som alla aprc systemen ligger nere efter den tillkom o de händer inget när jag trycker på + eller -... nån som har en idé? :)
 
Tjenare allihop! Köpte mig en aprc -12a häromdan:) ligger en felkod aktiv så de står service på displayen.. dsb01 är ikryssad. Säger de nånting eller behöver jag lämna in den o se vad som är fel? Sen när ja fösökte få fram felkoden så klicka ja en massa o sen när ja starta hojen lyser en gul varningstriangel med en pil runt. Verkar som alla aprc systemen ligger nere efter den tillkom o de händer inget när jag trycker på + eller -... nån som har en idé? :)
Var den den fina i uddevalla?
Vart bor du? Jag har guzzidiag kabel för att kolla felkoden.

Dsb08 ska vara oil pressure sensor
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=297041

Edit: du ska kunna ta bort felkoden för att se om den kommer tillbaka också. Men kolla först så att det är tillräckligt med olja och att hojen inte låter mer än vanligt.

https://youtu.be/ty5NddcSLMc

Där visar han också vart sensorn är.

Prova köra kalibrering på aprc systemet för att sedan starta det igen.
https://youtu.be/9VwiAXZtKWo
En ganska bra video om hur du gör. Man får hålla inne plus npgra sekunder efter kalibrering för att återstarta.

Och den gula triangeln blinkar alltid vid uppstart likt en abslampa tills du börjat köra. Då ska den slockna om aprc är aktivt
 
Last edited:
Var den den fina i uddevalla?
Vart bor du? Jag har guzzidiag kabel för att kolla felkoden.

Dsb08 ska vara oil pressure sensor
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=297041

Edit: du ska kunna ta bort felkoden för att se om den kommer tillbaka också. Men kolla först så att det är tillräckligt med olja och att hojen inte låter mer än vanligt.

https://youtu.be/ty5NddcSLMc

Där visar han också vart sensorn är.

Prova köra kalibrering på aprc systemet för att sedan starta det igen.
https://youtu.be/9VwiAXZtKWo
En ganska bra video om hur du gör. Man får hålla inne plus npgra sekunder efter kalibrering för att återstarta.

Och den gula triangeln blinkar alltid vid uppstart likt en abslampa tills du börjat köra. Då ska den slockna om aprc är aktivt

Tack som fan! Får kika på de när jag har hojen vid mig imorn:) aa nöp den i uddevalla, fick jäkla bra pris:)
 
Tack som fan! Får kika på de när jag har hojen vid mig imorn:) aa nöp den i uddevalla, fick jäkla bra pris:)
Jo jag såg den allt. Började dregla men var inte tillräckligt snabb. Frågade om byte men han ville ju bli av med den snabbt. Är den bästa färgen på rsv4 enligt mig. Och guldfälgarna!!
 
Var den den fina i uddevalla?
Vart bor du? Jag har guzzidiag kabel för att kolla felkoden.

Dsb08 ska vara oil pressure sensor
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=297041

Edit: du ska kunna ta bort felkoden för att se om den kommer tillbaka också. Men kolla först så att det är tillräckligt med olja och att hojen inte låter mer än vanligt.

https://youtu.be/ty5NddcSLMc

Där visar han också vart sensorn är.

Prova köra kalibrering på aprc systemet för att sedan starta det igen.
https://youtu.be/9VwiAXZtKWo
En ganska bra video om hur du gör. Man får hålla inne plus npgra sekunder efter kalibrering för att återstarta.

Och den gula triangeln blinkar alltid vid uppstart likt en abslampa tills du börjat köra. Då ska den slockna om aprc är aktivt

Tack som fan! Får kika på de när jag har hojen vid mig imorn:) aa nöp den i uddevalla, fick jäkla bra pris:) bor i lysekil så trollhättan e ju ingen lång bit! Kan ta o komma in så vi kan kika vad de är för felkod. Den säger dsb 01 när ja går in o aktive är ikryssad så de hjälper ej att radera:)

Kör k6a sen innan så alla dessa finesser i displayen o me plusknappar fattar jafög inte alls än:)
 
Tjenare! Jag har denna felkod
DSB 01 - Immobilizer fault: key code read but not recognised.

Instrumentet är bytt.
Jag har testat båda nycklarna o slår koden 00000 för att starta och de fungerar med båda 2.
Går ja in o kollar felkoden står den som aktiv så röcker inte att nolla
Nån som har idéer? :)
 
Jag har skickat lite länkar om hur man gör. Han skulle återkomma via fejsbook om det blir löst. Sitter och väntar spänt :D
 
Back
Top