RSV4 Factory eller BMW S1000RR, vad hade ni valt?

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Har inte kört någon av dom, men hade nog valt Aprilian mest för utseendets skull.

btw skiljer det mycket i storlek på dom?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
btw skiljer det mycket i storlek på dom?

Upplevde Aprilian som mindre/nättare. Om det finns mått att backa upp det med låter jag vara osagt. Men den upplevdes/kändes smidigare, kompaktare, kortare. Man satt mer "på" hojen än "i" hojen. Fick en skönare känsla av kontroll på Aprilian. (2011 Factory APRC, mot 2011 S1000RR ).
Bmw:n var mer "ååfyhelvetevaddetgår" men jag är så pass lam att jag inte behöver köra fortare rakt fram än jag redan gör :näsblod
Nu är jag en tämligen liten skit på jorden, knappt större än Pedrosa. Aprilian var som att klä på sig ett extra lager hud, 100% kontakt.

I slutändan är det för mig en provkörning som får avgöra, och jag ska först testa ZX-10 innan det blir nåt val.
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Tycker en båge skall låta twin (1199), och RSV:n vinner nästan på ljudet från V4:an. Men kollar man på att BMW har märkesförsäkring och jag skulle få betala mer än dubbelt så mycket för RSV:n så hade valet varit självklart för mig, man får köra med I-pod och V2 ljud på hög volym!! :)
....tycker dessutom tyskarna lyckats med designen på 2012:an, och mer vrid från botten...:tummenupp
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Om vi säger såhär.
Ifall alla här samt proffsen ger tummen upp för säg BMW s1000rr så betyder det skit om det visar sig att du sitter dåligt på den eller om motorkaraktären inte faller dig i smaken.
Då kommer du vilja byta direkt o helt plötsligt så visar det sig kanske att den hojen alla avråde dig att köpa passar dig som handen i handsken.

Så provkör båda...sen avväg det med övriga rekommendationer. Nu kan du göra ett genomtänkt val av hoj

Kan nämna att detta hände mig med en R1 -09. Den fick så bra recensioner så jag köpte en o insåg vilket jävla misstag jag gjort. Dålig sittställning för mig (fick ont i ryggen) samt att jag inte gillade effekten. Då spelar det ingen roll hur bra den är på pappret. Visade sig att en gsxr1000 K7 va dubbelt så bra för just mig(sittställnig o motorkaraktär) O så kostade den hälften :tummenupp
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
Ja en provkörning är ju inte fel i värsta fall får man väl köpa aprilian o blir man missnöjd lär de alltid gå o byta mot en bmw:)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Köp den "gamla" Apan rsv1000rr factory -07/-08...
Bra priser och fortfarande jävligt läcker...
 

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Ort
borlänge
Hoj
yamaha xtz1200-11
Svårt val?knappast bmw,n är snygg men ljudet från rsv,n är avgörande,dessutom ser ut som ett konstverk.Kvalite? vad vet man,bmw kan man ju läsa dit och datt om oavsett modell och alla problem.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Valet mellan en S1000RR och en RSV4 är minst sagt ett i-landsproblem, om inte plånboken sätter gränser gällande försäkring och servicekostnader etc, så provkör och välj hoj helt på känsla! :tummenupp
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
jo ett iland problem kan tyckas men nog så svårt ändå
men som alla sagt provkörningar får nog till för att kunna ta steget för de är aldrig kul o ångra sig om de så är en skottkärra ell ett flygplan man handlat:)
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Valet mellan en S1000RR och en RSV4 är minst sagt ett i-landsproblem, om inte plånboken sätter gränser gällande försäkring och servicekostnader etc, så provkör och välj hoj helt på känsla! :tummenupp

Word!
Och det gjorde vi!!!!
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
Jag är mest nyfiken på hur folk har råd att köpa hojar för 200k+ lån?

Jag förstår inte att folk inte kan göra de, jobbar du 100% o maximalt lånar på boende/hus o sparar till resten o skiter i krediter till höger o vänster hur svårt skall de va att spara ihop pengar då?

Eftersom jag startade tråden tar jag de som riktat mot mig o jag kan säga att jag är vanlig knegare men behöver inte stans största platt tv ell nyaste telen varje månad ell största biosystemet o jag har alltid handlat i takt med vad jag sparat ihop

Jag är mest nyfiken på hur folk har råd att köpa hojar för 200k+ lån?

Men de e klart jag har polare som hävdar sig med att vara värst i varje gren året runt tex plockar ut flong nya bilar var 3dje år (förlust av rang) o fortsätter med värsta nya hojarna o kör bana me trimmade bilar o mc o allt på en gång dom liksom ska va värst inom allt samtidigt o då förstår ja att de e svårt att lägga undan nåt ell att ens ha kvar nåt i slutet av varje månad.

JAG HAR ALDRIG HAFT DE BEHOVET SÅ DÄR HAR DU NOG FÖRKLARINGEN!
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top