RSV4 Factory eller BMW S1000RR, vad hade ni valt?

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
ska beställa ny hoj o jag har kört mycke högvarvade japsare o va helt inne på bmw men efter ha tittat lite på aprilias rsv factory står jag o väger om jag skulle våga pröva v4

Ös på med era erfarenheter o för o nackdelar,

har man lika kul på en v4 som en skrikande rad 4a?
 
Last edited:
Rsv4 är en V4 inte en twin men jag hade satsat på en sån eller ännu hellre tuono versionen.
 
S1000RR är no1 om man ska lyssna på de som har betalt för att känna och tycka...och jag litar mer på dem än på mig själv :gnissla, så BMWn får min röst.
 
Apan är sjukt mycket snyggare!

Men självklart ska du provköra båda...
 
Men v f-n du skall ju sälja din Apa, de är ju ingen reklam direkt, eller är det det :va

Jag hade valt en S1000RR för den får jag plats på. Tuonon stannar, alltid, punGt.
 
Jag skulle gärna sitta på en Aprilia, grymt snygg och prestanda. 2 saker gjorde att jag valde BMW;
- Race ABS
- Säker leverans av reservdelar. Nåt som Aprilia inte kunnat ståta med hittills...
 
Jag skulle gärna sitta på en Aprilia, grymt snygg och prestanda. 2 saker gjorde att jag valde BMW;
- Race ABS
- Säker leverans av reservdelar. Nåt som Aprilia inte kunnat ståta med hittills...

+ att du inte får plats på Aprilian;-) Så även jag:)
Jag har dock inte provkört den men den upplevdes som väldigt trång när man klängde på den. Men det är en förbannat fin hoj, med med ett ljud som får en att skämmas när man startar sin egna.
 
- Om vi nu struntar i vilken som låter och ser bäst ut för ett ögonblick och ägnar oss åt kvalite och driftsäkerhet, vilken är då att fördra?

Aprilian hade ju initialt problem med motorerna vilka byttes ut på tidiga årgångar av R-modellen. Men hur gick det sen? Har drivlinan visat sig hålla ihop efter detta? Nån som har erfarenhet av hårdkörning (bana) under längre tid?
BMWn ser möjligen lite plastigare och rackligare ut än RSV4ans mkt fina detaljarbete men är det tysk precision och driftsäkerhet där bakom?
 
Hmm... svårt val, men som ngn sa, jag hade nog
åxå kollat upp reservdelar o tillgänglighet på tillbehör
samt priser... :va
 
+ att du inte får plats på Aprilian;-) Så även jag:)
Jag har dock inte provkört den men den upplevdes som väldigt trång när man klängde på den. Men det är en förbannat fin hoj, med med ett ljud som får en att skämmas när man startar sin egna.

Jag har två kompisar som sa lika som du tills dom fick prova min och nu har bägge dom en varsin RSV4:a, en av dom är 198cm och en är lite drygt 2 meter, så säg inte det innan du provkört.
Jag tror du kommer sitta bättre på en V4:a om om du är lång än på en tysk, prova vettja :tummenupp
 
Det här kan vara det ultimata valet vid närmare eftertanke - Kan inte bestämma vilken jag skulle valt. Kanske lutar lite åt BMW:n p.g.a. ABS och pulvret i motorn.
 
Jag vet att den inte var något alternativ, men....

DUCATI 1199 Panigale :yoparty

Men av de 2 du väljer mellan lägger jag min röst på Aprillian om du kör mycket på bana och BMW om du ska toura på landsvägarna. Jävlar, nu kommer bumse-klubben är döda mig :tungan...
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top