RSV Mille R. Vilken hoj.......

Chris Ash skrev:
RSV Mille är en av de bästa gathojar jag kört! Helt fantastisk på alla sätt och vis, extra kul för prestandabitarna är att den var lika snabb som en Gixxer 1000 runt Jerez, effekt är inte allt....
Samma här, jag provade Lunkans Mille-R och blev helsåld på den

DaGaz skrev:
Suck ja.. RSV'n är väldigt intressant som efterträdare när min kära TL skall bytas ut (eller konserveras). Om bara kunde få provköra en nån gång, alla har så mycket gott att säga om RSV'n och det är ju twin iallafall. :yoparty

Någon som har kört TLR och RSV och kan jämföra motor och chassi, måste vara som att gå från lastbil till gokart? :banana

Jag har kört en kompis 00:a och sån skillnad är det inte, jag tycker att min TLR (med en del moddar) svänger lika fint som Aprilian gjorde, det var iofs längesen jag körde den nu.... Jag är ju ingen stjärna direkt :brinnerup men jag tror att det krävs att du är en riktigt duktig förare för att kunna utnyttja blingbling-prylarna (läs Öhlins) på Aprilian. Det spelar ju ingen roll hur många miljarder inställningsmöjligheter som finns på den om man inte kan ställa in grejorna rätt.

Jag tycker dock att min motor är starkare än Aprilians, det visar sig också när vi drar fullt. TLR:en knatar iväg från Aprilian (00:a) på topp.

04:orna är dock otroligt vackra, en sån skulle jag kunna tänka mig om TLR:en skulle gå i graven av nån anledning.

Last edited:
sen har vi ju det här med att Öhlinsgrejorna behöver omvårdnad, gaffeln läcker o vad man hört.
Kvittar kanske på en banhoj som ju ändå får en hel del service, men på gatan är det ju inget kul.

Törs inte prova än

Jag är helsåld på mille men törs inte prova någon, det skulle spräcka familjebudgeten ganska ordentligt, men fick jag 80 lakan över så köpte jag en direkt.

Silwer skrev:
sen har vi ju det här med att Öhlinsgrejorna behöver omvårdnad, gaffeln läcker o vad man hört.
Kvittar kanske på en banhoj som ju ändå får en hel del service, men på gatan är det ju inget kul.

Jag har hört att yamahas hojar (företrädelsevis lusingkubikarna) drar massvis med olja.. samt att växellådorna pajjar stup i kvarten :fakta

/B

Bj.O.rn skrev:
Jag har hört att yamahas hojar (företrädelsevis lusingkubikarna) drar massvis med olja.. samt att växellådorna pajjar stup i kvarten :fakta

/B

Ja det har jag oxå hört! K:vanstigt att min går så bra som den gör...

Freppa köp dig en Mille, måste säga att jag saknar min twin ibland speciellt då den sköna karaktären på motorn och :Bugar LJUDET

Silwer skrev:

Äshh, jag hade Öhlins på min 748R, inget läckage på nästan 1500mil (varav det mesta på gata). Men jag hade väl bara tur. :hihi

Bj.O.rn skrev:

/B

Min har slutat dra olja efter att jag bytte märke och växellådan är nu renoverad och redo för ett antal trevliga mil. :banana

Freppa: KÖP en rsv-mille factory -04 och jag är din för evigt. :Bugar

Freppa, glömt mig? Eller har du bara strukit den från listan?

Förstår om du vill ha en Mille. Har inte själv provat någon men den är nog nice, mer sport än min såklart.

Jag var och provflög en RSV Mille R hos AVAMC för ett par veckor sen. Sååå j_vla smidig hoj, ruskigt vrid från botten och upp. Väldigt bra/finkänsligt insprut, ingen av & på -känsla här inte.
Nej, den har inte samma effektpuckel som min nuvarande retta, men vem behöver det, när man har vrid nog att vandra med bakdäcket i kurvorna som om det vore en Duke II'a. :tummenupp

Sen som bonus är det välljud utan dess like när man vrider på rullen. :tummenupp

Det blir nog till att beställa ett styck Mille, fast någon Factory modell blir det inte. Jag är definitivt inte bra nog att ha nytta av Öhlins-paketet.

Chris Ash skrev:
RSV Mille är en av de bästa gathojar jag kört! Helt fantastisk på alla sätt och vis, extra kul för prestandabitarna är att den var lika snabb som en Gixxer 1000 runt Jerez, effekt är inte allt....

Ta och prova en ZX10R.. hade oxå en mille innan, men vilken skillnad på hojarna.. millen är som en fet gammal traktor i jämförelse..

ZX10R :Bugar

Om jag stod inför valet att välja en hoj utan att någonsin få byta tillbaka,då skulle inte valet falla på en rad4.3vligare vägkamrat får man leta efter.

Pertan skrev:
Jag är helsåld på mille men törs inte prova någon, det skulle spräcka familjebudgeten ganska ordentligt, men fick jag 80 lakan över så köpte jag en direkt.

Köp/kör en TL det är bättre kurs på dessa..

/Legitimerad TL pastor

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...