rsv mille. make over edition !

Hej !
Tackar tackar. Ja, om jag fimpar speglarna så är den ruggigt rejsig. Har naturligtvis prövat. Med integrerade blinkersar bak och mini blinkersar fram ser den redan mkt mer racing ut.

Ingen klagat på fälg färgen än. jag är förvånad... men kul samtidigt.
Tänkte på både vitt och guld innan det blev grönt. men det är lite "mainstream" nu. Man måste våga prova. Och gick det på 70 & 80 talet
så borde det ju komma tillbaka ngn gång tänkte jag:D

Jag GILLAR de vita speglarna.
Och färgvalen, allt talar 90-tals rejsing och jag gillar det skarpt! Den var snygg innan men lika snygg nu! :tummenupp

Riktigt snyggt.
Gröna fälgar :tummenupp även om jag tycker dom ser lite "mintiga" ut på bilderna. Men om det i verkligheten är som du skriver, Castrol-Italienska flaggan så är det helt rätt.
Det enda jag skulle ändra på nu är färgen på svingen. Den är nu för ljus i jämförelse med gaffeln. Använd samma färg (den guldiga) som på nya RSV'n/Touno'n och passa på att lacka ramen i samma färg.
Släng inte på "för mycket" klistermärken nu, tycker det är lagom som det är på de senaste bilderna.

Italienskor är granna och körglada :yoparty

/R

Tack alla !

Känner att jag måste ta ett par kort i dagsljus och lägga ut.
Fälgarna ser ju "mintiga" ut.

AF1 är ju en stil-ikon så den har man ju sneglat på.

Färg combon är hämtad från gammla duccar, bimotor,Race-guzzis och inte minst aprilia själva.

Höres !

Riktigt snyggt.
Gröna fälgar :tummenupp även om jag tycker dom ser lite "mintiga" ut på bilderna. Men om det i verkligheten är som du skriver, Castrol-Italienska flaggan så är det helt rätt.
Det enda jag skulle ändra på nu är färgen på svingen. Den är nu för ljus i jämförelse med gaffeln. Använd samma färg (den guldiga) som på nya RSV'n/Touno'n och passa på att lacka ramen i samma färg.
Släng inte på "för mycket" klistermärken nu, tycker det är lagom som det är på de senaste bilderna.

Italienskor är granna och körglada :yoparty

/R

Spot-on vad jag lurar på :tummenupp! Kan bli av snart men man vill ju köra lite med !

Mvh

Last edited:
hej igen !

Pga att jag tog bilder på kvällen sist så tycker jag och några att fälgarna ser mint gröna ut. Ambitionen var dock att måla dom castrol/italenska flaggan grönt.

Nu smällde jag av ett snabbt kort mitt på dagen för jag tycker det ser mindre mint grönt ut då.

Vad säger ni ? Är de ff mintiga ?

Vill ju inte ha mint gröna fälgar så är jag lite färg blind och alla säger mint nu igen så blir det ett par lager färg till.

Mvh och tack på förhand !

Bifogat

• CIMG1413.jpg
    CIMG1413.jpg
    254 KB · Visningar: 109
hojen blev skitläcker ju, gillar den guldiga svingen ja..

mintgröna fälgar va väl inte så jättehett dock, hade varit coolt med en vit bak och en svart fram för att följa hojens färgflöde :)

Hur är fälgarna målade, av dig själv eller av lackfirma? Vad kostade det?

hojen blev skitläcker ju, gillar den guldiga svingen ja..

mintgröna fälgar va väl inte så jättehett dock, hade varit coolt med en vit bak och en svart fram för att följa hojens färgflöde :)

Hej !

Ännu en som tycker de är mintfärgade. Kanske får lägga ny färg ändå.:mad:
Eller så ställer kameran och ljuset till det. de ser verkligen inte mint ut
i dags ljus. Ska fundera lite till.

Det där med två olika fälg färger har jag varit inne på. ska fundera på det med faktiskt om inte jag får till det gröna.

Mvh

Hur är fälgarna målade, av dig själv eller av lackfirma? Vad kostade det?

Hej !

jag har en polare som lackar bilar så det är bil-lack. Blir riktigt bra och tål mkt. Man måste inte pulver lacka som många säger. jag slipar,spacklar och maskerar själv så det blir bara färg och 1 tim jobb för lackeraren=1000kr.

kan tyvärr inte hjälpa till med den kontakten. Han har jobb ett halv år framåt bokat redan.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...