rsv mille -99

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
italiano
Tjena! jag funderar på en sådan, har några frågor om dom bara.
Vad är serevice intervallerna på dom? tänkte på då man byter eller justerar mer än oljan och sånt vanligt,, är det dyrare att serva än andra hojjar som tex r1:a.
Är det nått speciellt man ska kolla på som brukar pajja/krångla.

Jag har fått för mig att aprilia ska vara dyrare att äga med servicar å reservdelar än japan hojjar, stämmer det?? /Markus

Kolla på

http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV Mille

Där finns manualer (användare) för modellen. I dessa står serviceintervaller för alla delar på hojen.

Jag har iofs ingen koll på '99 men kopplingsslir på tidiga Millar, bromsok bak, koppling-slavcylinder är väl kanske klassiska Aprilia-fel. Ofta är de iofs åtgärdade av entusiastiska ägare. Kolla upp i alla fall. Och det finns bra lösningar för dessa problem. Kolla även ev Öhlingaffel för läckage. Öhlins är konstruerade för en sak endast. I det ingår ej täta packboxar.

Har aldrig köpt reservdelar själv men jag gissar att de är dyrare än medel-japanen. Arbetskostnad bör ju vara detsamma som för andra. Annars, servicekostnaderna för en 99 bör bli löjligt låga. Det mesta kan du nog göra själv. Ventilspel (koll/ev justering) är väl den stora grejen som återkommer var 2000 mil eller så. Den vill du ha gjord så klart innan du köper.

Prova hoppa in på Apriliatråden. Där borde finnas folk med bra koll på 99-or.

#Olsson# skrev:
Var du på Torbjörn Andersons bandag, Gälleråsen runt Maj? Jag surrade med någon som "tappat" packbox i Öhlinaren. (Jocke var där också och lekte jordfräs) Var det du? Tycker jag känner igen hern på avataren.

Japp, det stämmer. Dålig packbox och Pilot sport... (dålig kombination) Men inte så dålig som Jockes.... Såg riktigt läskigt ut när han dök!

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...