Rsv 4, Banhoj eller S1000RR?

Vilken hojkombo?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Nu är jag lite partisk :D Men en Rsv4r Aprc är inte dum alls och Tc ökar ditt sjävförtroende !

Sedan är rsv4 rätt lik en 600 i mått och styrkvickhet + om du läser Bike och Motorrad så klår den även Panigale + bmw på banan även fast den har ett gäng hästar mindre .

Det finns en test på internet där de testar alla sporthojars Tc ..Vilken va bäst :hej

Hur som haver så är det ändå ditt hjärta som bestämmer i längden .. och när du fått höra ljudet ur en V4 så lär du vara såld :banana

Lycka till nu .

Känns bara som att felmarginalen är större på 600!

Har kört rc8r och den var bra på alla sätt men gillar inte riktigt twin-motorn.

Visst lutar jag mot rsv4 factory men s1000rr är ganska billig i england...

Och köper du en S1000RR får du hänga i S1000RR-tråden, bästa tråden på sporthoj :fakta

Det du tar med RSV4 i kurvorna tar S1000RR igen på rakorna :rock

Jag tycker RSV4 är riktigt läcker, ljudet är helt underbart men S1000RR var det självklara valet för mig.

Följ hjärtat, du kommer inte bli besviken oavsett vilken du väljer. Lycka till! :krama

Kollade försäkring nu på nätet och för en rsv4 factory så behövde jag "bara" betala 1300:-/månad för helförsäkring på trygg hansa(som brukar vara dyra)!
Kan bli bra det här!

Jag betalar 8000kr per år halvförsäkring på min rsv4. Trygg hansa. Avställningsbar. Ställer ju av den på vintern så det blir ju kanske 6000kr per år.

jaha jag betalar 2700kr hel/år på v4r tuono. Men ni har säker roligare.:tungan

Har du testat Tuono Superduke Speedtriple eller liknande på bana? Förväntningarna på att man ska va snabb sjunker och enligt mig är det roligare:yoparty Sen är det roligt att åka förbi några sporthojspiloter på en hoj som man sitter rätt upp på oxå:D

Har du testat Tuono Superduke Speedtriple eller liknande på bana? Förväntningarna på att man ska va snabb sjunker och enligt mig är det roligare:yoparty Sen är det roligt att åka förbi några sporthojspiloter på en hoj som man sitter rätt upp på oxå:D

Inte på bana och visst har dom kvalitéer men som jag skrivit tidigare så är jag inte intresserad av något annat än sporthojar!
Ser inte poängen med hoj som går fort men som är en ren pina att köra i hastigheter över 160!

Äh kräver lite mer nackmuskler bara annars är de lugnt:tummenupp

Det ser även utvecklingsstört ut när man tankpressar med högt styre blir lite easyrider ala aphängarstyle :-P

Last edited:
Haha ja det kan man ju tycka, bjuder ja gärna på i så fall :rofl

Bästa svaret du fått , tycker jag var att köp inte två lika hojar. Alltså två sporthojar med liknade prestanda. Det sitter jag med och vet aldrig vad jag skall välja då de har olika fördelar.

Bästa svaret du fått , tycker jag var att köp inte två lika hojar. Alltså två sporthojar med liknade prestanda. Det sitter jag med och vet aldrig vad jag skall välja då de har olika fördelar.

Ett problem ännu högre upp på skalan av i-landsproblem än mina :)

Men som sagt så har det heller aldrig varit ett alternativ då det står mellan en nyare 1000 eller K6 och 600 banhoj vilket knappast kan kallas likadana!
Jag uppskattar allas input MEN jag är helt ointresserad av andra alternativ än de hojar jag nämnt om inte någon vill sälja mig en 1199 för en billig peng....

Ett problem ännu högre upp på skalan av i-landsproblem än mina :)

Men som sagt så har det heller aldrig varit ett alternativ då det står mellan en nyare 1000 eller K6 och 600 banhoj vilket knappast kan kallas likadana!
Jag uppskattar allas input MEN jag är helt ointresserad av andra alternativ än de hojar jag nämnt om inte någon vill sälja mig en 1199 för en billig peng....

Gör det enkelt; gillar du din K6:a men vill ha mer av allt (förutom mellanregister); S1000RR is your bike.

Vill du ha något som är lite annorlunda, mycket mer italienskt och låter hur coolt som helst; RSV4.

Ska du inte tävla eller köra väldigt mycket/fort på bana så duger bägge två gott och väl där också, i värsta fall kan du köpa en extra uppsättning fälgar med bandagsdäck på.

Vill du däremot satsa mer på banåkning, byta fjädring, köra med riktiga slicks osv: köp en banhoj.

Har du tänkt krascha på bana ska du absolut köpa en banhoj ;)

Kört båda européerna, Rsv4s mått passade min kroppslängd på 170cm bättre. Utöver det var det bara vibrationerna i styret på S1000 som besvärade mig. Ett bekymer jag även hade med min gixer 750.. Det är nog sådant du får provköra dig fram till, då de båda är väldigt balanserade hojar.

Last edited:
Gratulerar! den är riktigt fin!

Hoppas du är singel, för du kommer få ligga rätt rejält i sommar ;)

Grattis till en fantastisk hoj, är du medlem i Aprilia klubben? Där kan du få mycke tips och hjälp. Mvh Frysarn

Snygg hoj :yoparty

Här är en fingervisning vad 2013 modell går för :tummenupp

Italian magazine Motociclismo put RSV4 Factory ABS against HP4, Panigale R and MV Agusta F4 RR.

RSV4 came out on top, "bike to beat", HP4 second, ultra expensive 1199 Panigale R third and MV dead last.

Some of the test is online here: http://www.motociclismo.it/comparati...imi-moto-54765 Google translate will help.

Laptimes in San Martino del Lago track. Pilot 1 is Italian CIV-series champion Ilario Dionisi:
APRILIA RSV4 FACTORY
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'29"79
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'31"52

BMW HP4
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'30"75
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"15

DUCATI 1199 PANIGALE R
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'31"28
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"83

MV AGUSTA F4 RR
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'32"94
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'33"15

Lap times in Misano:
APRILIA RSV4 FACTORY
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'42"73
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"55

BMW HP4
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'42"78
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"52

DUCATI 1199 PANIGALE R
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'43"38
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) 1'46"82

MV AGUSTA F4 RR
PILOTA 1 (miglior tempo su 2 giri) 1'44"17
PILOTA 2 (miglior tempo su 2 giri) - - - - - - -

Dyno results:

Aprilia 165,30hp / 103,8Nm
BMW 179,91hp / 107,73Nm
Ducati 173,61hp / 118,64Nm
MV Agusta 181,11hp / 103,11Nm

In short, Aprilia is the smoothest, best handling bike. Also the least expensive. HP4 is good everywhere thanks to active suspension. Panigale has good and bad points while MV suffers from bad electronics and tricky throttle response but has good front end.

snyggt! :tummenupp
Jag ska iaf. göra mitt bästa den dagen vi stöter på varandra i skogen :rodnar

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25