rs250 vs gsxr750

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
nån som har gått ner från gsxr750 årsmodell kring 99 till en rs250 eller liknande, har tänkt börja plugga och tror inte jag har råd att betala på hojen eller försäkra den så jag har funderat lite på rs250. Kommer jag sitta och hålla gasen i botten och gråta för att den inte rör sig eller hur går dom? Hur ofta måste man serva och byta kolv och så där? hur fort kan man ligga efter landsväg? Går det ligga i 160 i några mil utan att den skär? Har kört mycket 2taktscross så jag vet hur mycket 2takt kan rackla så jag är lite rädd

honkiie skrev:
nån som har gått ner från gsxr750 årsmodell kring 99 till en rs250 eller liknande, har tänkt börja plugga och tror inte jag har råd att betala på hojen eller försäkra den så jag har funderat lite på rs250. Kommer jag sitta och hålla gasen i botten och gråta för att den inte rör sig eller hur går dom? Hur ofta måste man serva och byta kolv och så där? hur fort kan man ligga efter landsväg? Går det ligga i 160 i några mil utan att den skär? Har kört mycket 2taktscross så jag vet hur mycket 2takt kan rackla så jag är lite rädd

jag hade en rs250 och en gsxr 600 dock ingen 750. men jag vet bara att jag komm ungefär 10mil på full tank så om din tanke var att det skulle bli billigare så kan du glömma det.. jag tankade idag på morgonen....10,26/L helt snuskigt dyrt.
Och det går att ligga i 160km/h ett par mil. Förövrigt den roligaste hoj jag någonsin har ägt. :tummenupp

Bee skrev:
jag hade en rs250 och en gsxr 600 dock ingen 750. men jag vet bara att jag komm ungefär 10mil på full tank så om din tanke var att det skulle bli billigare så kan du glömma det.. jag tankade idag på morgonen....10,26/L helt snuskigt dyrt.
Och det går att ligga i 160km/h ett par mil. Förövrigt den roligaste hoj jag någonsin har ägt. :tummenupp

Edit: jag gav 1400hel/år. Jag var 19år då, och den var skriven på MIG inte farsan eller nått. BILLIGT!!!! men jag kanske bar a hade sjuk tur för folksam skulle ha 14000:- någonting.. :va

mycket trevlig liten hojj..

svänger det lite hänger man på större hojjar bra.

jag är 21 betalar 6 eller 7 nånting för hel/hel host bilsport & mc klass 5.

den verkar ju vara grymt kul att köra i kurvorna men hur är den rakt fram? man blir ju fort less på att köra rakt fram men det är ändå ganska kul att jävlat svåla allt vad man levandes vågar så man känner att tarmarna är några meter bakom hojen. Visst maxar dom vid 220-230 eller nå sånt? Är som lite sugen, dom är ju grymt snygga också :)

honkiie skrev:
den verkar ju vara grymt kul att köra i kurvorna men hur är den rakt fram? man blir ju fort less på att köra rakt fram men det är ändå ganska kul att jävlat svåla allt vad man levandes vågar så man känner att tarmarna är några meter bakom hojen. Visst maxar dom vid 220-230 eller nå sånt? Är som lite sugen, dom är ju grymt snygga också :)

kring 200 ungefär är väl rätt realistiskt..
jag har aldrig fått klämma ur riktigt det sista ur min hastighetsmässigt så jag
kan inte uttala mig egentligen.
min är dessutom nerdrevad en kugg fram, så accet är rätt najs med :)

honkiie skrev:

Under optimala förhållanden nånstans mellan 200-210 ärliga. Det kanske är 220-230 på mätaren dock.

Blir den inte dyrare i längden? Aprilian alltså.

Hög bensinförbrukning och mycket mek.

köp en gam offroad...mycke kuligare :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2