RS250, olika bakdelar?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tjo.
97 gjordes ju rs250 med den lite spetsigare tailen, kutsen alltså. Men söker man på nätet så hittar man ibland bilder på 98:or som har denna (och kanske även 99or), istället för den så typiska lite rundare, apelsinklyft-aktiga bakdelen på senare modeller.

Stannade den kantigare bakdelen verkligen på 97orna eller kunde det vara olika på tex. 98orna? (att ett gäng gjordes med den kantiga och ett gäng med klyft-bakdelen)

Om jag köper en rs 98, kan man sätta på den kantigare bakdelen från 97 tros? Jag tycker den är så snygg...
Se bild:

Bifogat

• rs.JPG
    rs.JPG
    33.4 KB · Visningar: 156
1995-97 hade aprilia RS250 den gamla designen. 1998 kom den nya.

Bakramen skiljer och även sadel förutom själva kåpan. Det går att byta bakramen då fästpunkterna är samma på ramen. Men om man utan större problem får dit en ny kåpa på den gamla bakramen och tvärtom vet jag inte. Kåpfästena där skiljer bl.a.

Om någon skrivit att en 97:a är en 98:a eller 99:a så menar den nog att den var utagen då eller så har den bara skrivit fel.

Last edited:
Axxexs skrev:
1995-97 hade aprilia RS250 den gamla designen. 1998 kom den nya.
Bakramen skiljer och även sadel förutom själva kåpan. Det går att byta bakramen då fästpunkterna är samma på ramen. Men om man utan större problem får dit en ny kåpa på den gamla bakramen och tvärtom vet jag inte. Kåpfästena där skiljer bl.a.
Om någon skrivit att en 97:a är en 98:a eller 99:a så menar den nog att den var utagen då eller så har den bara skrivit fel.
Ok! tack för svaret! :tummenupp Sporthoj medlemmar vet ALLT!

*/ ?>
Back