RS125 äter topplockspackningar

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Min hoj fullkomligt äter topplockspackningar!
Jag har en Polini 154cc cylinder på, om det nu spelar någon roll.
Är det att jag snedrar toppen?
Kan toppen vara skev?
Om toppen nu är skev, hur mycket är det lovligt att fräsa ner innan man har höjt kompet för mycket?

Ett annat alternativ är ju om någon vet var man kan köpa värre packning?
Typ en kopparring eller något?

//Svanen

Drar man för hårt läcker det. Drar man för löst läcker det. En planfräsning om kanske 5 hundradelear påverkar kompressionen försumbart. Resultatet blir dock att motorn har en chans att täta ordenligt - med rätt åtdragningsmoment. Behöver du köra av toppen 0.50 eller mer bör du fundera lite på kompressionsförhållandet.

bean305 skrev:
2459336 Rekommenderat squish ligger på min hoj mellan 0,6 och 0,8 mm så en påverkan på 0,5 mm skulle behöva lite mer än en fundering :) .

Lite skillnad på 0,5 mm och 0,50...

Squishet påverkas inte av en planing om du nu inte har en topp som är urfräst för att passa kolven.

Vet du inte hur du ska göra, ta närgångna foton på topp och kolv/cylle och posta de här i forumet.

Efterssom det är en Aprilia rs 125 dvs en gatmoppe så är squishet knappast något problem då där med största sannolikhet är för mycket i dagsläget. Dock kan man fundera på om det är toppen eller cylindern som är krokig, har den alltid ätit toppackningar med bigbore cylindern?

*/ ?>
Back