rs växellådsolja

Havoss

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs Extrema
Hej. köpte v-lådsolja till hojen nyss. då sa dom att det skulle gå i 0,6 liter. köpte en liter o hälde i den men det började inte rinna i nivåhålet så jag åkte o köpte en liter till. hällde i och det har ännu inte runnit ur nivåhålet :huvet . hur mycket olja går det i?
Det är en aprilia extrema -96. har ingen instruktionsbok...

Extreman har väl en Rotax 123? I min AF1a som också har den motorn ska det i en liter växellådsolja.

(mekade me havoss)

hittade en instruktionsbok tillslut, skulle i 1liter... :mad:. det jävla nivåhålet e inte till någon nytta. varför finns det om man inte ska använda sig av det?

xanlar skrev:
(mekade me havoss)

hittade en instruktionsbok tillslut, skulle i 1liter... :mad:. det jävla nivåhålet e inte till någon nytta. varför finns det om man inte ska använda sig av det?

ärligt, ska det i 1 liter? det står ju 600cc på kåpan. Det är ju 6dl och det hällde jag i.

xanlar skrev:
6 dl för den strypta versionen ja...

vad är skillnaden på växellådan på en rs som är ostrypt :va :D :tummenupp :rolleyes:
men ärligt lite mer påfrästning blir det nog, men byt för guds skull oljan ofta annars finns risk att "plastreven" på balansaxel oljepump osv... går sönder.
Fast även om det blir mer påfrestningar så kan du ju inte ha i mer olja :rolleyes: :rofl

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...