RS trimmdilemma

Kör du på 11Kw nu?:va Isåfall ta bort alla strypningar o kör mee ett effektsystem på originalcyllen,han dricker inte så farligt mkt soppa men ändå e det ett bra drag den lilla 125:an och du får en massa pengar över tee annat:D

P.S; Jollymoto's effektsystem kramar ur störst effekt!:yoparty
 
Kör du på 11Kw nu?:va Isåfall ta bort alla strypningar o kör mee ett effektsystem på originalcyllen,han dricker inte så farligt mkt soppa men ändå e det ett bra drag den lilla 125:an och du får en massa pengar över tee annat:D

P.S; Jollymoto's effektsystem kramar ur störst effekt!:yoparty

Äru bäng eller? Han har köpt större fögge för att han ska kunna köpa en 154cc cylinder och så tror du att han vill sätta på ett vanligt effektrör?
Jag tror att han har tröttnat på effekten (vilket man gör) och vill trimma hojen. Inte bara byta avgassystem. Och Nej, han kör inte strypt.
 
Kör du på 11Kw nu?:va Isåfall ta bort alla strypningar o kör mee ett effektsystem på originalcyllen,han dricker inte så farligt mkt soppa men ändå e det ett bra drag den lilla 125:an och du får en massa pengar över tee annat:D

P.S; Jollymoto's effektsystem kramar ur störst effekt!:yoparty

Du har lite fel dära det ger inte så mycket kanske 5-10 km/h på toppfarten.
Sen blir det något lättare och så blir den något starkare.

Medans med 154cc blir det bättre vrid, accel..etc, mera hk, då kanske den gör 180-190.
 
Har hållt på med bestyckningen nästan hela morgonen. Men jag gjorde misstaget att sätta på original luftfilterbox:huvet Därför fick jag inte hojen att gå någe bra på toppvarven.
 
Last edited:
Har hållt på med bestyckningen nästan hela morgonen. Men jag gjorde misstaget att sätta på original luftfilterbox:huvet Därför fick jag inte hojen att gå någe bra på toppvarven.

Till slut så testade jag med mitt sportluftfilter, vilken skillnad! Nu fanns det kraft i hela registret:) Och så fick jag tillbaka nästan som en stöt med kraft på alla växlarna vid 8000:)

Blev det bättre än med orginal förgasaren? Effekten då?

Vad har du för munstycke?
 
Jorå, det blev bättre. Det är ju inte stor skillnad men den känns lite piggare över hela registret. Till och med mellanregistret och så går den mycket jämnare över hela registret!! Och så varvar den 500 mer än förut:)
 
Är också inne på att bygga ett avgasrör har hittat några program måste bara förstå dem lite också. Fast planerar att göra det under vinter typ så man har något att göra.

Är det någon som har biomotion eller vad det heter?
 
Är också inne på att bygga ett avgasrör har hittat några program måste bara förstå dem lite också. Fast planerar att göra det under vinter typ så man har något att göra.

Är det någon som har biomotion eller vad det heter?

Bara att googla och ladda ner gratis verisionen
 
Tränger mig in i tråden bara efter att ha läst dom första inläggen..


Måste bara fråga; Varför skulle ett effekt rör ge sämre effekt än med orginalröret?.. Liksom orginal röret är väl gjort för att jobba på lägre varv, samt att det är igen stuffat med katalysator och massa sket. För polini cyllen är väl högvarvigare än orginal cyllen eller?

Så även om rören nu skulle vara avstämda för 125cc, så måste domju prestera bra med ynka 30cc mer. Eller ialf bättre än vad orginal röret gör som i sintur också måste vara riktat till 125cc..

Har fan vänt ut och in på 2-takt plenty often och fattar inte riktigt det här. Skulle nån vilja vara vänlig och förklara? Eller är det bara en seglivad myt från nått fucko som bestyckade om sin hoj genom att byta huvudmunstycke 40storlekar?.. Haha aja förklara pleeeeeeez /Leo
 
Happ? Har jag blivit ett fucko nu också:confused:

En grej som är lite konstig är att hojen går nästan lika bra med 145, 150, 155, 180, 185 munstycken. Med alla dem munstyckena har stiftet blivit gyllenbrunt de sista försöken jag gjorde idag. Mysko men hojen går iaf grymt nu, har justerat bränsleskruven och nålen lite mer nu så.

Måste tillägga att den låter alldeles för grymt nu:)
 
Last edited:
Happ? Har jag blivit ett fucko nu också:confused:

En grej som är lite konstig är att hojen går nästan lika bra med 145, 150, 155, 180, 185 munstycken. Med alla dem munstyckena har stiftet blivit gyllenbrunt de sista försöken jag gjorde idag. Mysko men hojen går iaf grymt nu, har justerat bränsleskruven och nålen lite mer nu så.

Måste tillägga att den låter alldeles för grymt nu:) Förut när jag hade 28mm förgasare tyckte jag den lät ganska mycket häftigare. Men nu med 36mm så låter den gryyyymtt! Särskilt på högre varv:tungan

Hmm det är ganska skumt, fattar inte heller det där med munstycken har varvat 2:an 3:an utan att den ändrar någon förg blir lite brunare i kanten (stiftet är helt nytt) Fast det gammla var svart :va, Har också flyttat ner clipset på nålen ett steg då jag tycker den går bättre dära.

Vart köper du munstycken?

BTW, det där sista skulle du aldrig ha sagt för nu krväer vi ett ljud bevis :tungan
 
Jag måste ju få höra hur den låter:tuttar Vi får åka i veckan någon gång så kan jag få höra på dit ljud och du få smeka mina fälgar(som ska komma denna vecka):)
 
Ni byter alltså bara huvudmunstycken och får den att krångla sig genom hela registret utan diverse bludder och skit?.. Låterju väldigt enkelt isåfall!

Låg farts munstycket, ni har inte börja kolla på det?.. Sen ang att stiftet, så för att ni ska lita på färgen till 100% så skani först köra och maxxa ur hojjen ordentligt, sen DIRREKT efter kolla färgen på stiftet. Så t.ex. tomgångs körning 3 varav runt kvartertet är inget att lita på.
 
Ni byter alltså bara huvudmunstycken och får den att krångla sig genom hela registret utan diverse bludder och skit?.. Låterju väldigt enkelt isåfall!

Låg farts munstycket, ni har inte börja kolla på det?.. Sen ang att stiftet, så för att ni ska lita på färgen till 100% så skani först köra och maxxa ur hojjen ordentligt, sen DIRREKT efter kolla färgen på stiftet. Så t.ex. tomgångs körning 3 varav runt kvartertet är inget att lita på.


Jag har bytt lågfartsmunstycke också till ett mindre och så har jag justerat bränsleskruven för att den ska gå bättre på lite gas. Googlar man på förgasarinställningar så hittar man guider som visar hur man ska ställa in för hela registret.

Jag lovar, varje försök så har jag varvat ur hojen på treans växel och öppnat och kollat stiftet på under en minut så jag tror inte jag har gjort fel. Med min gamla förgasare gjorde jag samma procedur och där kunde jag se tydliga skillnader med olika munstycken.
 
Fattar ändå inte om den dör ltie vid lite mera gaspådrag på lågavarv (under 3), ska man byta lågfartsmunstycken eller skruva på blandningsskruven?


Åter igen vart kan man kan man köpa munstycken till dellorto? Eller vart köper ni?
 
Fattar ändå inte om den dör ltie vid lite mera gaspådrag på lågavarv (under 3), ska man byta lågfartsmunstycken eller skruva på blandningsskruven?


Åter igen vart kan man kan man köpa munstycken till dellorto? Eller vart köper ni?
Jofrab.se - Moppedelar - Sedan hittar du Dell'Orto munstycken. Dock jävligt dyra (59kr/st) då de går som org. munstycken till Rieju eller vad det var.
Kan gå om du vill ha dem fort. Jag beställde via min återförsäljare, 2 dagar senar e hade jag dem - och självklart behöver man inte betala någon frakt.
 
Jofrab.se - Moppedelar - Sedan hittar du Dell'Orto munstycken. Dock jävligt dyra (59kr/st) då de går som org. munstycken till Rieju eller vad det var.
Kan gå om du vill ha dem fort. Jag beställde via min återförsäljare, 2 dagar senar e hade jag dem - och självklart behöver man inte betala någon frakt.

Såg nu i stoffes sticky att addemoto.se har munstycken.
 
Nån som har någon sida för trim cylindrar, förgasare och så till rs:en? hittade inte nått på dom som ni skrev. Sen en fråga till hur mycke kan man varva med orginal veven, någon som vet?
 
Nån som har någon sida för trim cylindrar, förgasare och så till rs:en? hittade inte nått på dom som ni skrev. Sen en fråga till hur mycke kan man varva med orginal veven, någon som vet?

Det är väl knappast veven du behöver oroa dig för. köper du större cylinder får du ut maxeffekt på ett lägre varvtal jämfört med orginalcylindern. Det är lager i motorn som tar stryk pga mer vibration.
Har för mig det ska finnas 160cc, förknasare och allt du kan tänkas behöva på www.geiwiz.de
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top