RS skär när man kör långt?

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Hörde med folket på AVA mc som säljer aprilia rs och även får mecka en hel del sådana.

dom sa att en RS inte klarar att ligga o köra motorväg (dvs 110km/h en lite längre tid) och att dom då skär...

någon som vart med om det, hört nått om det eller kan säga att det är raka motsatsen?

:3freak

Fuzzman skrev:
Hörde med folket på AVA mc som säljer aprilia rs och även får mecka en hel del sådana.

dom sa att en RS inte klarar att ligga o köra motorväg (dvs 110km/h en lite längre tid) och att dom då skär...

någon som vart med om det, hört nått om det eller kan säga att det är raka motsatsen?

När jag körde till Malmö för att köra Luciakortegen så körde jag motorväg dit och hem.
8 mil motorväg totalt, inte fan skar den för det. :tungan

När jag var och hämtade min gamla Mito i Tyskland så hade säljaren hämtat en Aprilia RS 125 från Berlin. Han bodde cirka 30-40 mil därifrån. Låg i cirka 120 hela vägen hem.

Är den felbestyckad blir den säkert lite ägd av motorvägen. Se till att bestycka den liite för fett(Eller helt lagom. Men det är svårt.) så är det nog inget fel på grejorna egentligen.

Fuzzman skrev:

går inte att köra i110 då skär dom det är sant.....

Hur långt kan ett snöre bli utan att gå av?

Klart man kan köra motorväg!

Bara för att många RS skär betyder det inte att det är en dålig motor.
Tar man hand om den och ser till att hålla den fräsch så klarar dom det mesta.

Men visst, en fullgas repa i en par 10mil kanske den inte gillar.

NSR_MAN skrev:
så om man kör snabbare så skär den inte :tungan så kom ihåg alla RS ägare KÖR INTE I 110!!! :död :3freak
bara maxa på ja låg i 160-170 typ halva vägen till stockholm (typ maxvarv)
å de är 25mil!! den skar inte för de men sen att ja körde den på dålig olja skar den av...

Sluggaboy skrev:
å de är 25mil!! den skar inte för de men sen att ja körde den på dålig olja skar den av...

Smart

Sluggaboy skrev:
Ska man skratta eller gråta?

Sluggaboy skrev:
:va ajdå hehe :tummenupp

Sluggaboy skrev:

Haha! Den skar inte av körningen, utan av oljan menar du? :tummenupp

Det var nog oljan som inte klarade av körningen eller nåt sånt....

nej, är den rätt bestyckad och den får olja så kan du köra långt!

Bara det att du får inte ligga på röda längre tider.

Jag körde 2000mil med min, den har hållt skit bra.

Massor av svar, tackar för dom...

Nej men jag SKA ju köpa mc någon gång o det lutar ungefär till 99.99% åt RS men problemet nu är att far min måste skjutsa mig (seg djävla gubbe!)

Men det är bara att bestycka rätt, köra och vara glad och hoppas på att förra ägarn inte har kört bajset?

Fuzzman skrev:
Massor av svar, tackar för dom...

Nej men jag SKA ju köpa mc någon gång o det lutar ungefär till 99.99% åt RS men problemet nu är att far min måste skjutsa mig (seg djävla gubbe!)

Men det är bara att bestycka rätt, köra och vara glad och hoppas på att förra ägarn inte har kört bajset?

Ja sålänge du kör den lite snällt och inte tror det är en M1 och du är Rossi så ska den hålla. Det är ju en motor som alla andra och inte något extremfall som måste
skära efter ett tag.

Och om du är osäker om förra ägaren har skött den är det ju bara lyfta toppen och kolla hur cylindern och kolven ser ut, alt jucka lite på kolven för att se hur lagrena är.

seyou skrev:
Ja sålänge du kör den lite snällt och inte tror det är en M1 och du är Rossi så ska den hålla. Det är ju en motor som alla andra och inte något extremfall som måste
skära efter ett tag.

Och om du är osäker om förra ägaren har skött den är det ju bara lyfta toppen och kolla hur cylindern och kolven ser ut, alt jucka lite på kolven för att se hur lagrena är.

Jag kör All In på att en RS håller längre än en M1.

Fuzzman skrev:

Dom vill gärna skära om man har tagit bort nån utav strypningarna i hojjen och inte bytt munstycke till den.
För att den måste få mera bensin eftersom att bensin kyler i en två takt.
har varit med om det en gång fast då låg jag å en kompis i 175 km/h..så byta munstcke skulle jag rekomendera..

R.O.S skrev:
Dom vill gärna skära om man har tagit bort nån utav strypningarna i hojjen och inte bytt munstycke till den.
har varit med om det en gång fast då låg jag å en kompis i 175 km/h..så byta munstcke skulle jag rekomendera..

:3freak håller nog med dej tvålen sketnödig som fan med kanske?

R.O.S skrev:

175km/h med skjuts?
En RS pallar ju inte ens 175km/h utan skjuts.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT