RS, seg hastighetsmätare

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Tjena!

Idag fick jag min nya drivning (äntligen!) och var ute på första turen med körkort (ÄNTLIGEN!)...

mätarn stämmer och allt, vid 70 visar den 70 MEN upp till 70 tar det jäklans lång tid
om jag drar upp till 70 kan jag se hur den fortsätter "axxa" på mätarn fast då från 40 och upp till 70 där den lägger sig snällt...

någon som har samma problem?

Fuzzman skrev:
2424800 Tjena!

Idag fick jag min nya drivning (äntligen!) och var ute på första turen med körkort (ÄNTLIGEN!)...

mätarn stämmer och allt, vid 70 visar den 70 MEN upp till 70 tar det jäklans lång tid
om jag drar upp till 70 kan jag se hur den fortsätter "axxa" på mätarn fast då från 40 och upp till 70 där den lägger sig snällt...

någon som har samma problem?

Axxar den så fort som du tror då?! :pannkyss

Mr Wheelie skrev:
2425331 Haha, bra svar :tummenupp

hmm, jag ligger på 70 bakom pappas bil, dit upp går det fort sen när jag ligger på 70 så ser jag hur den fortsätter röra sig, som om det vore sirap eller typ en tyngd på nålen...
ingen som vet vad det kan vara?

Master_Rickard skrev:
2433820 Antingen så håller vajern på att gå av eller så är det nå annat i mätarn som är trasigt.

helt ny wire så det tror jag inte, men mätarn i sig funkar ju, fast det går ytterst segt bara :)

tror nog att det är mätarn, såg att tripmätarn står på 0 efter ett par mils körning...

Pröva byt wire annars så kan du ju alltid köpa ny hastighetsmätare går på en 10,000kr..bara..:tummenupp hoppas det löser sej för dej..

No_limit skrev:
2439029 Pröva byt wire annars så kan du ju alltid köpa ny hastighetsmätare går på en 10,000kr..bara..:tummenupp hoppas det löser sej för dej..

helt ny wire sitter redan på, får väll plcoka lös den gamla och testa att mecka lite själv, en beggad kostar typ 1500kr från geiwiz, så isf får det bli en sån beggad!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT