JojjeL
Söt som socker.
Hejsan. Var ute en runda med Prillan idag och det gick jättefint tills den plötsligt lade av. Startmotorn låter jättekonstigt, typ som ett skärande eller rispande ljud, samt att den vägrar starta. Kollat oljenivån och sånna saker och det är helt som det ska.
Även testat rulla igång den, och motorn låter normalt men den vill inte starta. Kör jag med startmotorn under en tid så börjar det "puffa" luft ur avgasröret.
Är det någon som har några aningar om vad det kan vara? Tänkte att det är lite onödigt att börja plocka isär allting om nån har nått bra förslag.. skulle spara en hel del jobb.
Tack för mig!
Även testat rulla igång den, och motorn låter normalt men den vill inte starta. Kör jag med startmotorn under en tid så börjar det "puffa" luft ur avgasröret.
Är det någon som har några aningar om vad det kan vara? Tänkte att det är lite onödigt att börja plocka isär allting om nån har nått bra förslag.. skulle spara en hel del jobb.
Tack för mig!

Önskar du hade rätt, smartast va en kompis, Men lägg i neutrall då! Smart att stampa ner 4 växlar utan koppling med låst bakhjul..

eller jo inderekt..