Rs förgasar fråga

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har varit ute och tillängnat hojen lite kärlek och omvårdnad. Skulle "bara" skruva ner lågfarten ett kvarts varv på tvåan och trean. Eftersom jag är visst född med förstora händer bestämde jag mej för att montera ner förgasarbryggan för att komma åt. Upptäkte att gummi nr fyra är kass och en reäl spricka med glipa rakt igenom fanns. Det förklarar den konstiga tomgången och varför han bara gick på tre under 4k rpm. I fyrans gummi sitter "uttaget" för vaccum till kranen.
Min fråga är. Gummiduttarna som sitter i framkant på ett par Rs38or är det ett "uttag" för vaccum kranen? Eller måste jag borra upp ett lämpligt i nått av gumminen?
Fråga två. Eftersom jag tidigare haft 40mm gummin och ett 36(tvåan) och nu bytt alla fyra till 36mm gummin, hur mycket effekt kan jag förlora? Inloppen i toppen är ca 39mm (har ej mätt men det är en 1-1,5mm kant)och nu större än förgasargumminen. Nån som sitter med 4st fräsha 40mm gummin?

Fråga tre. Hur ska lågfartmunstycket stå på ett par Rs38or i std läge?

Uttagen på RS-förgasarna är vakumuttag för t.ex. soppakranar.

4 fräscha insugsgummin är nog ganska kört att köpa beggade.

Du förlorar mellan 5 och 10 hästar på de mindre insugsgummina.

Luftskruven för tomgången ska stå 3/4 varv ut från lätt bottnat.
Så här i temperaturer under 15 grader kan 1 varv ut vara befogat.

Qwerty skrev:
Har varit ute och tillängnat hojen lite kärlek och omvårdnad. Skulle "bara" skruva ner lågfarten ett kvarts varv på tvåan och trean. Eftersom jag är visst född med förstora händer bestämde jag mej för att montera ner förgasarbryggan för att komma åt. Upptäkte att gummi nr fyra är kass och en reäl spricka med glipa rakt igenom fanns. Det förklarar den konstiga tomgången och varför han bara gick på tre under 4k rpm. I fyrans gummi sitter "uttaget" för vaccum till kranen.
Min fråga är. Gummiduttarna som sitter i framkant på ett par Rs38or är det ett "uttag" för vaccum kranen? Eller måste jag borra upp ett lämpligt i nått av gumminen?
Fråga två. Eftersom jag tidigare haft 40mm gummin och ett 36(tvåan) och nu bytt alla fyra till 36mm gummin, hur mycket effekt kan jag förlora? Inloppen i toppen är ca 39mm (har ej mätt men det är en 1-1,5mm kant)och nu större än förgasargumminen. Nån som sitter med 4st fräsha 40mm gummin?

Fråga tre. Hur ska lågfartmunstycket stå på ett par Rs38or i std läge?

andersbrink skrev:
Uttagen på RS-förgasarna är vakumuttag för t.ex. soppakranar.

4 fräscha insugsgummin är nog ganska kört att köpa beggade.

Du förlorar mellan 5 och 10 hästar på de mindre insugsgummina.

Luftskruven för tomgången ska stå 3/4 varv ut från lätt bottnat.
Så här i temperaturer under 15 grader kan 1 varv ut vara befogat.

Okey, synd bara att gumminen kostar nästan 500:- st. Men det är väll en smäll man får ta.
Det va ett gäng, framförallt när man inte har så många att tillgå. Nåja den går ju på 36mm. Ska kontrollera hur mina nålar står och korrigera till 1varv. Sen kika hur han går på tomgång.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år