Har varit ute och tillängnat hojen lite kärlek och omvårdnad. Skulle "bara" skruva ner lågfarten ett kvarts varv på tvåan och trean. Eftersom jag är visst född med förstora händer bestämde jag mej för att montera ner förgasarbryggan för att komma åt. Upptäkte att gummi nr fyra är kass och en reäl spricka med glipa rakt igenom fanns. Det förklarar den konstiga tomgången och varför han bara gick på tre under 4k rpm. I fyrans gummi sitter "uttaget" för vaccum till kranen.
Min fråga är. Gummiduttarna som sitter i framkant på ett par Rs38or är det ett "uttag" för vaccum kranen? Eller måste jag borra upp ett lämpligt i nått av gumminen?
Fråga två. Eftersom jag tidigare haft 40mm gummin och ett 36(tvåan) och nu bytt alla fyra till 36mm gummin, hur mycket effekt kan jag förlora? Inloppen i toppen är ca 39mm (har ej mätt men det är en 1-1,5mm kant)och nu större än förgasargumminen. Nån som sitter med 4st fräsha 40mm gummin?
Fråga tre. Hur ska lågfartmunstycket stå på ett par Rs38or i std läge?
Min fråga är. Gummiduttarna som sitter i framkant på ett par Rs38or är det ett "uttag" för vaccum kranen? Eller måste jag borra upp ett lämpligt i nått av gumminen?
Fråga två. Eftersom jag tidigare haft 40mm gummin och ett 36(tvåan) och nu bytt alla fyra till 36mm gummin, hur mycket effekt kan jag förlora? Inloppen i toppen är ca 39mm (har ej mätt men det är en 1-1,5mm kant)och nu större än förgasargumminen. Nån som sitter med 4st fräsha 40mm gummin?
Fråga tre. Hur ska lågfartmunstycket stå på ett par Rs38or i std läge?