rs avgasport, en gång för alla..

Jag ska också köpa en avgasport och genomgå samma procedur! Men har inte hittat nåt ställe att köpa någon på än. Vart köpte du din?
 
Jag köpte grejerna begagnat på blocket. Dem såg ser verkligen ut att vara i mycket bra skick men frågan är ju hur skicket är på insidan. Fick allt som behövdes för 1000kr.

För er som fått det att fungera: går era hojar jämnt över 8100 rpm eller ligger dem och blöddrar en stund under 8000 innan den drar iväg?

Finns det någon som har bytt ut motståndet i ducati-boxen så att porten ska öppnas tidigare?
 
På miton så tror jag min öppnas runt 8000 också och då blöddrar den inte precis innan den öppnas... mend ete la en fin inställnign på fögasaren kan jag tro...
 
På miton så tror jag min öppnas runt 8000 också och då blöddrar den inte precis innan den öppnas... mend ete la en fin inställnign på fögasaren kan jag tro...

Att ställa in förgasaren kan ju vara nåt! Men finns det någon gissning på vad jag skulle behöva göra då för att jag ska få den att inte blöddra vid 8000 rpm?

Jag har just nu ett 128 huvudmunstycke och 68 lågfatsmunstycke. Har testat att tändstiftet blir gyllenbrunt också.
 
Tänkte bara säga att skiten fungerar nu... Nyladdat batteri och gasgladare händer fick skiten att funka.
 
Jag blev kanonnöjd! Nu går den att köra i stan på vilken växel man vill och det går att ligga på landsväg i 70 om man nu vill de!:tummenupp Helt klart att rekomendera om man inte har!
 
Att ställa in förgasaren kan ju vara nåt! Men finns det någon gissning på vad jag skulle behöva göra då för att jag ska få den att inte blöddra vid 8000 rpm?

Jag har just nu ett 128 huvudmunstycke och 68 lågfatsmunstycke. Har testat att tändstiftet blir gyllenbrunt också.

Testa ett störremunstycke, jag har 130 och den blöddrar inget (vi har samma hoj) Dock har jag gianelli rör:yoparty
 
Tänkte bara säga att skiten fungerar nu... Nyladdat batteri och gasgladare händer fick skiten att funka.

Köpte du både solenoiden+vajer och ducatiboxen? Och hade du en sladd som hängde löst för att koppla in solenoiden? Ja hittar ingen sockerbit till den, därimot hittar ja sockerbiten som ska kopplas till ducatiboxen...:va
 
Köpte du både solenoiden+vajer och ducatiboxen? Och hade du en sladd som hängde löst för att koppla in solenoiden? Ja hittar ingen sockerbit till den, därimot hittar ja sockerbiten som ska kopplas till ducatiboxen...:va

Om du inte hittar sladden så kan du nog göra en egen lösning med egna sladdar. Du kopplar bara direkt från ducati-box-sockerbiten och ner till sockerbiten på solenoiden. Men det verkar konstigt att du inte hittar någon, leta lite till så borde du hitta den.:tummenupp

Vad sökte du på?

Jag sökte på workshop-manualen och jag hittade en gratis fullverision också:) Jätteglad:yoparty
 
Last edited:
HUr känner man när porten öppnar?

Jag har en effektsvacka på 7.000 varv eller vet inte om det är en effektsvacka men den stannar upp lite dära och sedan så sätter den fart igen...
Men vet inte vad det är för grej dära tror det är blindtarmen jag har på mitt rör men kan det var nåt annat typ att hojen är för kall eller nåt?

Min får ett helt annat ljud och dubbelt så mkt kraft ungefär:gnissla
 
Jag blev kanonnöjd! Nu går den att köra i stan på vilken växel man vill och det går att ligga på landsväg i 70 om man nu vill de!:tummenupp Helt klart att rekomendera om man inte har!

Kunde du inte ligga i 70 utan avgasporten?:confused:

Om du inte hittar sladden så kan du nog göra en egen lösning med egna sladdar. Du kopplar bara direkt från ducati-box-sockerbiten och ner till sockerbiten på solenoiden. Men det verkar konstigt att du inte hittar någon, leta lite till så borde du hitta den.:tummenupp

Vilka sladdar ska man då dra från ducati boken? Är du säker på de oxå?:rolleyes:
 
Last edited:
Kunde du inte ligga i 70 utan avgasporten?:confused:



Vilka sladdar ska man då dra från ducati boken? Är du säker på de oxå?:rolleyes:

Jo visst kunde jag ligga i 70 men förut när den var helt ostrypt och inte hade avgasporten så hoppa den och studsa som en kängru om jag låg under 7500rpm. Dock gör den inte detta om man har orginalkniven som sticker ner i hålet där avgasventilen ska sitta. Min orginalkniv var utbytt mot en som inte stack ner i avgasrörets mynning. När man har orginalkniven så går hojen jämnare på alla varv men tappar toppeffekten. Vet inte om jag lyckades förklara så bra men...

Jag kommer inte riktigt ihåg vilka sladdar det är som ska dras men det kan du nog kolla upp på något sätt. Kolla vart alla sladdarna från sockerbiten till ducati-boxen går så borde du hitta antingen en eller två som inte är ikopplade någonstans.:tummenupp
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top