RS 250 me 120/70

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Nån som kört med ett 120/70 fram nån gång,,vad blir för effekt/känsla av det i så fall.
har idag 110/60 på och har bara 120 på regn och det funkar fint men regn är ju regn

Jag kör med 120/70 på min. Dock kör jag bara bankörningar och inte race med den. I vilket fall som helst går det bra.

Omöjlig fråga att ge svar på...

Beror på vilken fälgbredd du har samt vilket märke/modell av däck du tänker prova med. Skiljer sig en hel del, väljer du däck gjorda för 250or så kommer det säkert bli bra men väljer du däck gjorda för superbike kommer det inte bli lika bra.

Du kan köra sönder kylaren om du har sänkt den fram som dom flesta gör, fråga sege...

Omöjlig fråga att ge svar på...

Beror på vilken fälgbredd du har samt vilket märke/modell av däck du tänker prova med. Skiljer sig en hel del, väljer du däck gjorda för 250or så kommer det säkert bli bra men väljer du däck gjorda för superbike kommer det inte bli lika bra.
Ja jo de fattar jag,,men det är ju alltid värt att fråga nån kan ju sitta inne med lite test erfarenhet+ att jag är sugen på att prova mitt shinko däck
och med mitt tempo så tror jag inte att är nån skillnad

Tjo,

jag körde 120/70 fram på min nått race och ett gäng träningar när det var akut brist på 110-däck.

Det är ingen bra idé om man inte lyfter upp kylaren, annars skrapade åtminstone mitt däck i nederkant på kylaren och sen börjar det droppa.

Dessutom var den.. inte alls lika trevlig att köra runt med.

*/ ?>
Back