rs 250 hjälp 97:a

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
håller på och renoverar en sådan där avgasportarna trillat ner i loppen.
1: var handlar man kolvarna billigast?
toppen var oringad vilket den inte är orginal så jag antar att man ställer squishen med cylfotspackningarna.
2: var hittar man de i olika tjocklekar?
3: är det vanliga viton oringar innerst när man oringar?
4: något annat jag bör veta?
5: lämplig squish på en sådan?
6: brukar oljepumpen släppa igenom olja när den står?

alla frågor blir sex,konstigt:tummenupp

Last edited by a moderator:
1. Kolvarna är rätt vettiga prismässigt så där är inte mycket att spara på import, handla från Starol.
2. Starol
3. Ja det är vanliga O-ringar så vitt jag vet ingen specialblandning
4.Skall du inte tävla så byt ut avgasportarna mot aftermarket som är av bättre kvalité.
5. Beror på hur ofta du hade tänkt ställa squishen och hur noga du orkar vara med bestyckning. 0,7-0,8 mm är rätt lagom för 125cc men se upp för kompet.
Det finns risk att du får åka med mer squish för att få ett vettigt komp, positivt med tjock fotpackning är dock att du får lite häftigare porttider.
6. Det skall inte direkt rinna från den men några droppar olja i botten på vevhuset efter stillstånd är normalt.

Viton oringar är perfa att ha som inre ring, tänk dock på att 'vanliga' oringar inte är viton...

grymt tack för svar,snabb service som vanligt:tummenupp
den pissar igenom olja kan man säga i pumpen,silicone.....:yoparty
och blanda i tanken :)

Kolla med www.af1racing.com innan du handlar något. Jag vet inte vad Starol tar för en kolv men af1 tar $100. Vad jag vet är att de är cirka tusenlappen billigare om man vill ha en topp och då är deras enhetsfrakt på $40 inräknad.

*/ ?>
Back