Rs 125

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Tomelilla
Hoj
ingen...
hej! efter många om och men, har jag nu bestämt mig för att skippa ktmen, då det blev för dyrt!
Så nu ska jag förmodlinen köpa en Rs 125. Jag har hittat en Rs 125 gp1, som jag tycker är snygg. Men så undrar jag om det är samma mc som rs 125.
Om det är samma motor? Eller om det bara är färgerna som skiljer dom åt. Tyckte att det var litet konstigt att den hette gp1, så därför undrar jag.

Och är Det en bra mc? Har hört att vissa har haft problem med dom, att det har varit fel på oljepumparna eller dylikt?
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
watteee skrev:
hej! efter många om och men, har jag nu bestämt mig för att skippa ktmen, då det blev för dyrt!
Så nu ska jag förmodlinen köpa en Rs 125. Jag har hittat en Rs 125 gp1, som jag tycker är snygg. Men så undrar jag om det är samma mc som rs 125.
Om det är samma motor? Eller om det bara är färgerna som skiljer dom åt. Tyckte att det var litet konstigt att den hette gp1, så därför undrar jag.

Och är Det en bra mc? Har hört att vissa har haft problem med dom, att det har varit fel på oljepumparna eller dylikt?

tror att det är samma motor, här är en bild på en gp1 replika jag hittade på google..

med en flicka på också.. kan inte bli bättre, Nytt skrivbordsunderlägg!
 

Bifogat

  • namnlösa.JPG
    namnlösa.JPG
    62.8 KB · Visningar: 95

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
watteee skrev:
hej! efter många om och men, har jag nu bestämt mig för att skippa ktmen, då det blev för dyrt!
Så nu ska jag förmodlinen köpa en Rs 125. Jag har hittat en Rs 125 gp1, som jag tycker är snygg. Men så undrar jag om det är samma mc som rs 125.
Om det är samma motor? Eller om det bara är färgerna som skiljer dom åt. Tyckte att det var litet konstigt att den hette gp1, så därför undrar jag.

Och är Det en bra mc? Har hört att vissa har haft problem med dom, att det har varit fel på oljepumparna eller dylikt?

Själv har jag hört att dom har haft fel på kopplingen ända sen fabriken, så dom har fått byta allt som har med koppling att göra :näsblod
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Jag har haft min rs 125 (2001) i ett år nu, jag har aldrig haft problem med den, den går som en klocka, om du sköter den rätt. :tummenupp

fler brudar på 125:eek:r!!! :yoparty :)
 

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Tomelilla
Hoj
ingen...
Ok! Vad jag har hört från folk här, är att det är en bra mc. Men dom på Claessons i bromölla sade att det bara var skit. Dom sade att dom skar, för att det var nått fel på oljepumparna på vissa av motorcyklarna!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top