PetterM
Ny medlem
Tja! Har en rs 125 från 02 som inte alltid gör som jag vill.
Nu har hastighetsmätaren dragit igen, hoppas på vajern den här gången. Mätarn har jag redan bytt två gånger.
Men det är inte huvudproblemet. Bytte cylinder och kolv i höstas. Körde in väl. Satte allt åt rätt håll osv. Men nu strular hojjen igen. "Rasslade" och pysde lite på högt varv, men inte när jag motorbromsade. Alltså bara vid gaspådrag. Hoppas därför att det inte är något med kolven. Kan det vara tjuvluft?
Sen så dog den nu på vägen till plugget. Lite sämre kräm än vanligt, segare än vanligt vid låga varv och toppar inte så bra.
Nu vart det ännu värre...
Den stannade på tomgång innan jag stack hemifrån, gissade på att det var att choken va lite i.
Sen lät den mysko på vägen, gick ojämnt, lite dåligt med kräm. Dog en gång när jag frikopplade, men gick igång direkt när jag släppte kopplingen. Växlade mellan att pysa och låta väldigt dovt(gick bättre när den lät dovt). Höll varv resten av vägen bara för att komma fram. Kom små knackningar då och då.
Värt att veta kan vara att den går full power förutom den variabla avgasporten, vajern stannar inte i den. Så den har jag kopplat ur(annan historia). Den går också upp i temp på tomgång, men håller sig stadigt på 68 grader när man kör.
Vill gärna ha svar asap! Ska testa kompen när jag kmr hem och tänkte också spruta lite startgas för att se om den drar tjuvluft Uppdaterar efter det, om jag komemr hem över huvud taget...
Nu har hastighetsmätaren dragit igen, hoppas på vajern den här gången. Mätarn har jag redan bytt två gånger.
Men det är inte huvudproblemet. Bytte cylinder och kolv i höstas. Körde in väl. Satte allt åt rätt håll osv. Men nu strular hojjen igen. "Rasslade" och pysde lite på högt varv, men inte när jag motorbromsade. Alltså bara vid gaspådrag. Hoppas därför att det inte är något med kolven. Kan det vara tjuvluft?
Sen så dog den nu på vägen till plugget. Lite sämre kräm än vanligt, segare än vanligt vid låga varv och toppar inte så bra.
Nu vart det ännu värre...
Den stannade på tomgång innan jag stack hemifrån, gissade på att det var att choken va lite i.
Sen lät den mysko på vägen, gick ojämnt, lite dåligt med kräm. Dog en gång när jag frikopplade, men gick igång direkt när jag släppte kopplingen. Växlade mellan att pysa och låta väldigt dovt(gick bättre när den lät dovt). Höll varv resten av vägen bara för att komma fram. Kom små knackningar då och då.
Värt att veta kan vara att den går full power förutom den variabla avgasporten, vajern stannar inte i den. Så den har jag kopplat ur(annan historia). Den går också upp i temp på tomgång, men håller sig stadigt på 68 grader när man kör.
Vill gärna ha svar asap! Ska testa kompen när jag kmr hem och tänkte också spruta lite startgas för att se om den drar tjuvluft Uppdaterar efter det, om jag komemr hem över huvud taget...