rs 125 dör av...

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
hej..
Det är så att jag har införskaffat mig en Aprilia rs 125:a... Men den dör av vid exakt 8000 rpm. varför vet jag inte? den varvar hur bra som helst dit sen byter den ljud och börjar vibrera mer... den dör bara av nån sekund och sen kommer den direkt igen. det sitter effektsystem på, men den är strypt genom att sätta dit en 28 mm förgasare. Så jag tänkte att det kanske kunde vara cdi:n?
det är en tysk import.

Mvh Ich

IceY skrev:
hej..
Det är så att jag har införskaffat mig en Aprilia rs 125:a... Men den dör av vid exakt 8000 rpm. varför vet jag inte? den varvar hur bra som helst dit sen byter den ljud och börjar vibrera mer... den dör bara av nån sekund och sen kommer den direkt igen. det sitter effektsystem på, men den är strypt genom att sätta dit en 28 mm förgasare. Så jag tänkte att det kanske kunde vara cdi:n?
det är en tysk import.

Mvh Ich

Bryggan i CDI skulle nog jag tippa på..

Padde skrev:
Bryggan i CDI skulle nog jag tippa på..

okej ska dona med den nån dag då... men ska inte den bryta vid 6000 rpm? har hört det iaf..

IceY skrev:
okej ska dona med den nån dag då... men ska inte den bryta vid 6000 rpm? har hört det iaf..

Naj det kan inte vara CDI´n den skulle klippa vid längre varv precis som du säger, är den bestyckad rätt då så den inte börjar hacka?

Min NSR va elektroniskt strypt med en dosa till 8000 rpm, också tyskimport, så min chansning är att du med har nån sån liten lös dosa nånstans.

NSR_Martin skrev:
Min NSR va elektroniskt strypt med en dosa till 8000 rpm, också tyskimport, så min chansning är att du med har nån sån liten lös dosa nånstans.

Då skulle den inte ökat igen efter, enligthon verkar den bara stanna i varvet i nån sekund sen fortsätta som vanligt.

NSR_Martin: Jag hann inte fixa bilderna och mäta ljuddämparen idag, får se om jag får tid imorrn.

Skulle tippa på avgasportet, att den inte är inkopplad!!!

sen bara för att du ska få lite fakta så är den inte strypt bara för att det sitter en 28mm förgasare och det är tyskimport.
I tyskland såldes dom med 24mm(80km/h), 28mm (80km/h, fast då utan avg. p. Men dom finns även som så kallade FP cyklar med 28) 34mm förgasare, på dom riktigt fulleffektcyklarna!!!!

:fakta...

så du vet :)

shoik skrev:
Skulle tippa på avgasportet, att den inte är inkopplad!!!

sen bara för att du ska få lite fakta så är den inte strypt bara för att det sitter en 28mm förgasare och det är tyskimport.
I tyskland såldes dom med 24mm(80km/h), 28mm (80km/h, fast då utan avg. p. Men dom finns även som så kallade FP cyklar med 28) 34mm förgasare, på dom riktigt fulleffektcyklarna!!!!

:fakta...

så du vet :)

jeje...men det står i regbeviset att den är strypt från 22 kw genom byte av förgasare, till dellorto 28mm.... :fyllisar

titta in här så kan du se hur man blir av med problemet http://www.moto.klex.dj/blokady_rs125_modul.html

Padde skrev:
Naj det kan inte vara CDI´n den skulle klippa vid längre varv precis som du säger, är den bestyckad rätt då så den inte börjar hacka?

vet inte redigt... men den hackar inte utan bara dör av vid 8000 varv och sen kommer den igen...
får beställa hem en massa olika munstycken och testa sig fram...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!