rs 125 160?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
undrar bara varför min rs "bara" göra 160 vid 11500 varv. Kan munstycken gör 10-20 km/h? eller är det att förgasaren är för liten? sitter en 28 mm på den nu. Har suttit en 34 men ströps ner innan den kom till sverige.

Den varvar väl inte mycket mer?
Du kan ha tusen hästar om du vill, varvar motorn inte mer än 11500 rpm så går det inte fortare än 160 med den drevningen du har.

IceY skrev:
undrar bara varför min rs "bara" göra 160 vid 11500 varv. Kan munstycken gör 10-20 km/h? eller är det att förgasaren är för liten? sitter en 28 mm på den nu. Har suttit en 34 men ströps ner innan den kom till sverige.

den ska inte gå fortare.. den ska varva fullt vid 160, sen att folk säger att den går 170+ är på "övervarv".. själv har jag maxxat 175 på 12800 varv.

Longbow skrev:
den ska inte gå fortare.. den ska varva fullt vid 160, sen att folk säger att den går 170+ är på "övervarv".. själv har jag maxxat 175 på 12800 varv.

Inte konstigt det står att många rs skurit på forumet när alla rikemans barn varvar sen varvar lite till.. verkar lite sjukt att folk inte fattar bättre :fatta! :arsele :huvet

Tisse skrev:
Inte konstigt det står att många rs skurit på forumet när alla rikemans barn varvar sen varvar lite till.. verkar lite sjukt att folk inte fattar bättre :fatta! :arsele :huvet

du puffar på 3500 varv hela tiden eller?

125or ska piskas :fatta!

Tisse skrev:

Tss, tvåtaktare mår bäst på höga varv, sen skär dom inte pga varven, nej det e för att folk slarvar med servicen. :fatta! :7peta

Anton_Ljunghusen skrev:
du puffar på 3500 varv hela tiden eller?

125or ska piskas :fatta!

klart jag pinar den 160 vid rödstrecket men man behöver inte ligga 2000varv över bara för att se om det går som sagt rs tål inte å pinas i såna varv.. :fatta!

Tisse skrev:
klart jag pinar den 160 vid rödstrecket men man behöver inte ligga 2000varv över bara för att se om det går som sagt rs tål inte å pinas i såna varv.. :fatta!

Nej du har rätt den går nog sönder då :rolleyes:

Klart det sliter mer men renovera motorn oftare om man tycker det är kul att pressa skiten ur den

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman