RR Träning Sviestad 2007

Först så körde jag prova på dag...sen fick jag vara med på "träningen" med dom licencierade juniorerna (körde med min gamla sletna RG 125-91) tyckte det var skitkul och vi tränade tills det börja spöregna och den avbröts..
SKa iväg och kolla på en RR cykel snart och undrar då om man kan få prova en gång till innan man slänger ut 28:000 på en cykel

P.S Har haft 125:a kort i ett år nu :tummenupp

Den såkallade träning som du tänker på va ingen träning i den bemärkelse som våra tisdagsträningar är.
För att köra på en riktig träning måste du ha licens, inga undantag.
 
Den såkallade träning som du tänker på va ingen träning i den bemärkelse som våra tisdagsträningar är.
För att köra på en riktig träning måste du ha licens, inga undantag.

Ok :tummenupp
Förstår det!
Några regler måste man ha :D :yoparty
Du vet inte om nån licenskurs i lms SNART (annars får det bli bikeweek i karlskoga, men jag tyckte den var dyr och det är långt) :gnissla
//Timpa
 
ytterligare en träning UTAN regn! några fåtal droppar kom, försvann på nån minut igen.

Underbart väder hela kvällen!
 
Ok!

Ni har ingen aning om när det blir? (har vart med på en träning förut då gick det bra):D

Antar att du menar juniordagen, någon vanlig RR-träning släpper vi inte ut någon på som inte kan visa upp licens. Juniordagen var ju som sagt prova-på dag, alltså lite snällare regler. :)
 
Ja, man kunde varit där. :(

Det vart en riktigt bra kväll, blixtar och dunder runt hela sviestad men knappt en regndroppe på banan. Det verkade som det regnade på alla andra ställen än banan :)
Sandstream rastade teddys 250r igår, såg ut som hittade lite fart på den efter ett tag iaf.
Själv körde man som en jäkla kärring på r1'an, men börjar väl hitta lite fart iaf, ska bara få till chassit så den inte bottnar/sladdar/gungar hela jäkla tiden.
Var även ute på Freddes "aprilia-racer" ett par varv, oj vilken slö jäkla hoj, helt stört att han åker under minuten på den, men chassit funkade 11 miljarder gånger bättre på den än på min, den kändes som en 250r i jämförelse med min hoj..
 
Bästa och roligaste träningen hittills i min rr "karriär":)

Någon form av körkänsla infann sig och jag började ta kontroll över hojen. Massa personbästan å allt, detta behövdes för att motivera en fortsatt utövning av denna sport :tummenupp
 
Jag är väldigt intresserad av en redogörelse från Sandström om hans upplevelser med räääsern.
 
Jag är väldigt intresserad av en redogörelse från Sandström om hans upplevelser med räääsern.

För att stilla dina redogörelse-cravings kommer här en kort sammanfattning, i väntan på ett fullt utlåtande från Sandis:

- Liten, framförallt väldigt smal
- Slö
- Kräver rätt varvtal
- Smidig
- Grymma bromsar
- Man behöver inte burka så mycket, funkar bra ändå

Något byte var det inte tal om iaf :)
 
Kan det bli som när jag fick prova Teddys hoj i fjol? Kawan var på Blocket samma kväll. :D

Sandi kommer in i depågatan efter avslutat pass, parkerar Skatungen, tar av sig hjälmen och tackar mig för lånet. Från Depåmuren ropar Fredde till Sandi: "Jaha, nu är det bara att sälja hojen!" :D

Det lär dock inte hända, Sandi verkar trivas alldeles för bra på sin GSXR1000, han kör riktigt bra och så länge han fortsätter att utvecklas kommer nog inte det där suget efter att ge sig på något nytt. Det är först när man står och stampar som man blir ett lätt byte. Om Neutral och Torkel var straffsparkar så var Mattias öppen kasse. Jag hoppas att Sandi i alla fall kommer att se på 250 GP med nya ögon.
 
Last edited:
Jo, jag blev också eld och lågor. Bara min kroniska fattigdom som gjorde att jag inte köpte en sån. Alla minns säkert min redogörelse: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134025

Jag förväntar mig nåt liknande från herr Sandström omgående!

Haha, jag läste texten igen och det var lika roligt nu också. :D

Jag hoppas att Sandi i alla fall kommer att se på 250 GP med nya ögon.

Det vore ett mirakel bara det. :rolleyes:
 
Last edited:
Jag hoppas att Sandi i alla fall kommer att se på 250 GP med nya ögon.
Att det är en kul hojtyp att köra hade jag redan förstått men det jag förstår lite bättre nu är hur stor skillnaden egentligen är mot en 1000-kubikare.

Kan knappast komma med en redogörelse i Mattias-klass men Nazzuro sammanfattade min intryck riktigt bra. Hade varit kul att få testa en 250 GP en hel dag så man hinner vänja sig vid den stora omställningen. Det smala registret är inget man vänjer sig vid på ett par varv, eller möjligheten att gå in snabbare i kurvorna, eller att man kan bromsa senare, hur man ska sitta osv.

Stort tack till Teddy för lånet, du får självklart prova min gunghäst när du vill :tummenupp
 
Hemma från sachsenring och sugan som fan på att träna...
Hade ju hoppats att depåvärdsproblemet hade löst sig, men det ser ju lika illa ut i kalendern som när jag åkte...

Jag hade ju tänkt att köra under minuten på tisdag!

Jag kan säkert hjälpa till vid grinden och flagga lite om det någon annan tar på sig huvudansvaret...
 
Vi måste ju träna på tisdag!! Ingen som vill hjälpa till med träningen?

Jag kan offra något pass och stå vid grinden men jag har ingen bil till skamkärra..

/Ozto
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top