RR Träning Sviestad 2007

Värmarna ska klara regn utan problem och så länge du har jordade grejer från uttaget är det värsta som kan hända att säkringen går i skåpet.

Är det tillräckligt blött för regndäck så skippar jag däcksvärmare.

Ska däckvärmarna verkligen klara av regn?

Jord har man dock inte så mycket nytta av till däckvärmarna, mina däckvärmare är av tyg och har inget jordhölje.
Dock så är jordfelsbrytare och jordad kabel helt klart att rekomendera till kompressor osv..
 
Jag vill inte oroa folk, men de stora, tunga, mörka molnen drar bort från stan och jag ser klart och tydligt att det är blå himmel över Sviestad. Men molnen rör sig fort så det kan väll komma in nya mörka moln innan klockan slagit fem tyvärr. Men man kan ju hoppas! :)
 
Ska nog mycket till att det här regnmolnen ska missa linköping. Men det finns ju alltid hopp.

Enligt insiderinfo (en kollega är pilot och har tillgång till rörliga väderkartor) så är det helt massiva regnvädret framme i Linköping ca 18:30. Det är förstås en uppskattning baserat på hur det har rört sig hittills men väldigt troligt. Har man lite fel och det är framme 19, eller 19:30, så hinner man iaf med 1-2 pass.
 
Stod och velade till 18:45 innan jag tyckte det var tillräckligt blött för regndäck. Blev knappt 30 varv i regnet och det var jäkligt kul :)
Knäskrap genom Esset i regnet var en ny upplevelse!
 
Stod och velade till 18:45 innan jag tyckte det var tillräckligt blött för regndäck. Blev knappt 30 varv i regnet och det var jäkligt kul :)
Knäskrap genom Esset i regnet var en ny upplevelse!

Vad blev det för tid då?
 
Hört lite rykten om gigantiskt oljespill runt banan i söndags. Någon som vet hur det ligger till med det inför imorgon?
 
Kan bekräfta att det läckte olja från en hoj från start/mål till strax efter nya chikanen före bergskurvan där han svängde av. Alltså hela banan förutom bergskurvan och sviestaböjen. Hur det har gått med saneringen vet jag inte.
 
Kan bekräfta att det läckte olja från en hoj från start/mål till strax efter nya chikanen före bergskurvan där han svängde av. Alltså hela banan förutom bergskurvan och sviestaböjen. Hur det har gått med saneringen vet jag inte.

Å fy fan. Det där har jag funderat över, hur får man bort olja från banan? Låt säg att man vet exakt vart det finns olja, får man bort alla oljerester? Hur funkar det?
 
Å fy fan. Det där har jag funderat över, hur får man bort olja från banan? Låt säg att man vet exakt vart det finns olja, får man bort alla oljerester? Hur funkar det?

Kan ju bara prata för Sviestad och där är det svårt att få bort oljan från banan mest för att saneringsmedlet vi har fått till i år är skit. Man får bättre resultat om man tar sand från sandfållorna och häller på banan.

Men var det inte så att det regnade i söndags? För i så fall har det mesta runnit av banan och det borde inte vara något problem, speciellt om banan sopades efteråt.
 
Kan ju bara prata för Sviestad och där är det svårt att få bort oljan från banan mest för att saneringsmedlet vi har fått till i år är skit. Man får bättre resultat om man tar sand från sandfållorna och häller på banan.

Men var det inte så att det regnade i söndags? För i så fall har det mesta runnit av banan och det borde inte vara något problem, speciellt om banan sopades efteråt.

Jo i söndags regnade det oavbrutet.
 
Här har man laddat med nya bromsbelägg, ny olja och nytt filter, nya stövlar och nytvättad hjälm för att kör sub minutos. Sen får man läsa att det kan finnas olja på banan :mad:

Iofs skönt med en gilltig ursäkt: "Äh du vet, det gick inte att hålla fullt på trean genom Torparna idag och bakhjulet spann som bara den när man la i femman på rakan men jag är nöjd med min tid på 1:00,001" :D
 
Jasså, det är flera som har kostat på.

För min del blev det drivpaket, gaffelolja/packboxar och en laptimer. Tvättad hoj och som vanligt V-power i tanken. Synd bara att det förmodligen inte kommer gå en tusendels sekund snabbare för det he he....
 
Här har man laddat med nya bromsbelägg, ny olja och nytt filter, nya stövlar och nytvättad hjälm...

För min del blev det drivpaket, gaffelolja/packboxar och en laptimer. Tvättad hoj och som vanligt V-power i tanken.

Jag VAXADE hojen igår. :rodnar

Det är inte riktigt kosher att vaxa en racer, jag vet, men det är så svårt att hålla tassarna borta när den börjar blänka sådär härligt.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top