RR Träning Sviestad 2007

Är inte en hel villa lite väl stort för en uppsättning regndäck? ;)

Nejdå, inte alls. Italienska magnesiumfälgar på racerhojar är vana vid att leva La Dolce Vita. De trivs utmärkt på cocktailparties med spatiösa ytor och loungemusik i bakgrungen.
 
Nejdå, inte alls. Italienska magnesiumfälgar på racerhojar är vana vid att leva La Dolce Vita. De trivs utmärkt på cocktailparties med spatiösa ytor och loungemusik i bakgrungen.
Fan, tänkte inte på att ni kör "riktiga" räsers :D
 
Lite uppdatering då,

22 grader. 2 m/s. lite molningt och möjligt en åska.

om man tittar ut över linköping annars ser det riktigt bra ut från min synvinkel:)
 
Transpondern sitter alltid på!

Du borde testa någon gång för att inse skillnaden ;)
Risken finns ju att jag skulle gilla det, den chansen vet jag inte om den är värd att ta :D
22 grader. 2 m/s. lite molningt och möjligt en åska.
Åskan ska eventuellt dyka upp mellan 12 och 18 så vi får väl ta en korv och börja köra 18:01 :hihi

(BTW: SMHI har uppdaterat sin sajt med interaktiva karter och det fungerar riktigt bra)
 
Last edited:
OM(!) frollo vaknar och säger hur jag ska åka så kommer jag.
 
Last edited:
det kommer bli tidtagning några tisdagar till framöver, lite väl få som har transpondrarna på bara :(
 
det kommer bli tidtagning några tisdagar till framöver, lite väl få som har transpondrarna på bara :(
Nästan alla jag pratade med hade inte hunnit ladda sina och en del hade laddat men glömt den på jobbet ;)

Köp en DP-modell och lägg under cutsen så är den alltid med :)

Gick det bra för de som klotade på sista passet?
Hörde att den ena personen blivit delvis överkörd av den som kom bakom :(
 
Nästan alla jag pratade med hade inte hunnit ladda sina och en del hade laddat men glömt den på jobbet ;)

Köp en DP-modell och lägg under cutsen så är den alltid med :)

Gick det bra för de som klotade på sista passet?
Hörde att den ena personen blivit delvis överkörd av den som kom bakom :(

Ingen större fara med Niklas, lite öm och blåslagen kanske men inget allvarligt som tur va.
Att bli avprejad innan crossböjen är ju ingen höjdare.:näsblod
 
Premiär igår och en trevlig resa i expressfart tillsamamns med Teddy. Avlastning av Ying och Yang för lite stilfullt poserande samtidigt som ångesten kom smygande. Varför gör jag detta? Är det här kul? Varför är jag nervös? Efter lite fnulande så tänkte jag provstarta hojen. Slår på tändningen och då låter soppapumpen som om den håller på att ge upp...funkade klockrent när jag testade hemma på söndagen....paniiiik. Vad gör man då? Jo, man ringer Freddes 24-timmars telefonjour för okunniga amatörer och ställer dumma frågor. Lufta den var hans lösning. Lite fipplande med kirughandskar och Teddy så funkar det kalas. :)
Varmkörning under förarmötet är ansvarsfullt och omtyckt. :5sure
Dags för snigelgruppen och man vinglar ut som en kobent kalv på grönbete. Ooops, ny sektion. Tjohooo. Fränt. Vingligt. Ångest. Hojen går sjukt fett så de andra får lukta A747 ordentligt. Dålig tejp. Måste gå in i depån för att tejpa fast snorkeln till övre förgasaren eftersom den trycks upp mot kopplingshandtaget på raksträckan, skönt med en ursäkt...
Tror det är mindre kvar av passet än vad det är så jag väljer att inte gå ut och när jag tänker gå ut så flaggar Torkel av. :mad:

Teddy kommer in med en vacker men kraftlös hoj. Hans 250 har blivit en 125:a med tillhörande luftpump. Ingen tändning på tvåans cylinder. Jag känner mig som värsta proffset när jag dels lyckas låna en multimeter och sedan även lyckas mäta att det är rätt motstånd i spolar och tändhattar. Jag tror Teddy är lite impad. Hittar en jordkabel som inte sitter fast. Tror vi löst det men icke. Byter plats på tändstiften men samma sak. Det spanska felet får ingen lösning så Teddy får packa ihop.
Jag ger mig ut på nästa pass och nu är det ju kul. Nya sektionen är kanon, inte för att det går fort men ändå. Blir omkörd av Peppe K på en sketen Aprilia så jag hakar på. Tappar in i Torparn varje varv för att jag bromsar ungefär 300m för tidigt men det är skönt med mer muskler ibland. :)
Teddy ser lite ledsen ut så han får testa en riktig hoj på nästa pass. En svart springare, en gigant bland giganter, eller en TZ:a från 96. Han ser glad ut när han kommer in trots att han blir omkörd av en 125JR.
Ut på ett pass till. Bra att ligga i långsammaste gruppen för då känner man sig snabb när man lyckas köra om en och annan. :)
Väljer taktiskt att gå in i depån när Mattias ligger i ryggen så att han inte kan säga att han kört om mig. :blah

Nu måste jag köra snart som fan igen, hur nu det ska gå till. Fast i herointräsket igen...
 
Blev det för tider då grabbar? Å nu är jag mest intresserad av 1000 kubikarna. =)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top