grandmaster
Radical Riders
Superbike School brukar köras varje vår.
Finns det fler?
Länkar till siter upskattas.
Finns det fler?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DumDum skrev:
grandmaster skrev:tack, bra lista men skulle behöva gifta mig rikt för att ha möjlighet att åka på många av dem.
För den delen är det rätt intressant att se att det finns så många i just USA.
Minin kör inte något? Eller är det mer betonat på bankörning med möjlighet att ställa frågor?
Swedie skrev:
Jo några polare har gått California Superb... De tyckte det var GANSKA bra. Tyckte att de lärde ut onaturliga spårval.Gixxer 1000 skrev:Finns det ngn här som har gått en kurs typ superbikeschool ????
Eller känner ngn som har gått ?? Hört ngt-vet ngt ?
Det vore intressant att höra hur bra dom är, med tanke på priset så borde dom vara suveräna.
Vad gäller böcker så tycker jag att Keith Codes är bra, det han skriver verkar genomtänkt. Sen är det klart att en bok inte kan säga vad man gör för fel, det krävs lite egen tankeverksamhet kombinerat med arbete.
Bingo skrev:Jo några polare har gått California Superb... De tyckte det var GANSKA bra. Tyckte att de lärde ut onaturliga spårval.
Geiger skrev:Krister Miinin's bankörningar är kanon tycker jag. Han hade väl typ 4 stycken i år på Gelleråsen tror jag. Fick hjälp av honom att justera dämpare, samt lite tips.
Tror att han även kan provköra hojen, om man vill.
grandmaster skrev:Superbike School brukar köras varje vår.
Finns det fler?
KRK skrev:Miinin's bandagar kan jag också rekommendera!![]()
grandmaster skrev:Christer är en jävla fin förare, inget ont om det men just arrangemanget kring bandagarna är just att det är "bara" bandagar och inget annat.
Jag vill gå på kurs med Kurt och inte flamsa runt som en illbatting tills man drattar i backen och inte fattar varför.
Att få honom att köra bakom mig i två tre varv och berätta vad jag gör för fel på just den banan är rent ut sagt kass. Jag vill lära mig hur jag själv skall ta nya banor, hur skall jag hitta mina spår, vad skall jag ändra om jag skall ändra min körstil osv.
Finns säkert mycket som står i böcker av det ovan men det finns inget som kan göra jobbet som en instruktör på plats.
Nä, utöver det om spårvalen har jag tyvärr inga fler detaljer eftersom de som gick den hade svårt att förklara varför de tyckte att den bara var halvbra. De spårval som man lärde ut under kursen innebar att man skulle gå mycket djupare in i kurvan innan nedlägg än vad de tyckte kändes vettigt. De som gick kursen är fö ganska snabba, hade kanske legat i den sista tredjedelen i ett R1000-lopp om de hade tävlat (de snabbaste kör ca 1.08 på knutstorp och ca 1.46 på anderstorp). De tyckte inte att det var riktigt värt pengarna. Kursen var på två dagar och kostade ca 4 500 för tre år sedan. Den gick på Anderstorp och det var bara ca 5 grader varmt, sånt kan spela in vid bedömningen.Gixxer 1000 skrev:Onaturliga ??
Har du mer detaljer ?
grandmaster skrev:Christer är en jävla fin förare, inget ont om det men just arrangemanget kring bandagarna är just att det är "bara" bandagar och inget annat.
Jag vill gå på kurs med Kurt och inte flamsa runt som en illbatting tills man drattar i backen och inte fattar varför.
Att få honom att köra bakom mig i två tre varv och berätta vad jag gör för fel på just den banan är rent ut sagt kass. Jag vill lära mig hur jag själv skall ta nya banor, hur skall jag hitta mina spår, vad skall jag ändra om jag skall ändra min körstil osv.
Finns säkert mycket som står i böcker av det ovan men det finns inget som kan göra jobbet som en instruktör på plats.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|