RR med en RC211V??

eus skrev:
Man kunde väl köpa Duactis Desmosedici för ett tag sedan?
Fast utan motorinnehåll, det fick man senare när den inte var konkurennskraftig längre. Lika bra dom hade skickat ut det med gång kanske :hihi

Men den kostar väl över 3milj vill jag minnas

Ducati ska börja sälja en gatversion av Desmosedicin, dvs fullt godkänd för gatbruk med lysen o allt. Sen hur mycket den har gemensamt med GP-hojen kan man väl fundera på. Över 220 hk utan turbo i en gathoj känns lite optimistiskt...

Coola Ola skrev:
Ducati ska börja sälja en gatversion av Desmosedicin, dvs fullt godkänd för gatbruk med lysen o allt. Sen hur mycket den har gemensamt med GP-hojen kan man väl fundera på. Över 220 hk utan turbo i en gathoj känns lite optimistiskt...

Den kommer nog röja en del iallafall... Det är inte så att vem som helst kan köpa, mycket pengar och limiterad utgåva.

Bifogat

• c1_3.jpg
    c1_3.jpg
    87.1 KB · Visningar: 74
vågen skrev:
Den kommer nog röja en del iallafall... Det är inte så att vem som helst kan köpa, mycket pengar och limiterad utgåva.

Jo men en hoj med MotoGP-spec har ju hyfsat tighta serviceintervaller. Kamaxelbyte efter några hundra mil känns inte som det är aktuellt på gatan. Oavsett hur mycket pengar man har så går det inte att komma runt de naturlagar som påverkar friktion och därmed slitage. Jag får känslan av att gat-Desmosedicin blir nåt i stil med Hondas NR750, en ball hoj som betingar ett högt pris och blir eftertraktat samlarobjekt men som kanske inte är riktigt så användbar som man skulle vilja.

Coola Ola skrev:
Ducati ska börja sälja en gatversion av Desmosedicin, dvs fullt godkänd för gatbruk med lysen o allt. Sen hur mycket den har gemensamt med GP-hojen kan man väl fundera på.
Jo det vet jag, men man kunde även köpa raceversionen

Ass

eus skrev:
Man kunde väl köpa Duactis Desmosedici för ett tag sedan?
Fast utan motorinnehåll, det fick man senare när den inte var konkurennskraftig längre. Lika bra dom hade skickat ut det med gång kanske :hihi

Men den kostar väl över 3milj vill jag minnas

En hoj som vann ett race och kom på pallen i några tror jag nog är konkurrenskraftig. Rossi bevisade ju att det inte bara är hojen som vinner utan till stor del föraren.

Tror inte man kunde köpa Demosedicin heller för den delen eftersom Xaus och Hodgeson körde på 2003:an säsongen 2004.

Swedie skrev:
Ey, skummade igenom Honda Sveriges site för att välja färg på 600an jag ska ha. Men upptäckte denna sidan:

http://www.hondamc.com/templates3/SubCategory.asp?id=1898

Kan man som det så fint heter "specialbeställas" en RC211V?

Va fan finansieringslänken fungerar inte, shit också ett telefonlån till kan ju inte skada...

Den sälj dessvärre inte och med tanke på att deras NSR500V2 såldes för en miljon (man fick med en extra motor då) så skulle RC211V kosta betydligt mer.

För fanns det ju en anledning för Honda att tillverka en hoj till försäljning då det fanns några mindre team som inte fabrikskontrakt och de tävlade i Japan med 500:or

Förresten om någon har en NSR500V2:a så har jag ett par nya regnbromsskivor liggandes till den.

Jag räknade på 3 mille och med en avbetalningstid på 12 mån.
Beräkna månadskostnaden för ditt lån

Inmatning
Pris (kr)
Amorteringstid
(antal månader)
Ränta (%)
Kontantinsats (kr)

Resultat

Månadskostnad (kr) 207 056

Lånebelopp (kr) 2 400 000

Amorteringstid (mån) 12

Effektiv ränta (%) 6.72